ÄKTENSKAP




Hej Hej.

Idag tänkte jag prata lite om äktenskap. Har ju erfarenhet av hela 2 stycken!!
I början när man är förälskad och nykär, så är man ju övertygad om att det för det första ska vara livet ut och för det andra så består kärleken bara av rosa moln. Inga sorger och olyckor kan nå en ,allt är bara fullödig glädje och lycka.
Men snart så kommer verkligheten ikapp en och man "skuffas" ovillkorligen in i den grå vardagen.
Inte alla äktenskap består det provet. Mitt första gjorde inte det.
Men mitt andra har bestått det ena hårda provet efter det andra. Det är äkta kärlek. (Tack Janne, jag älskar dig)


Här följer några VISDOMSORD TILL DET ÄKTA PARET.

Gift dig och du kommer att ångra det, gift dig inte och du kommer att ångra även det.   SOKRATES.

Äktenskapet har sina stormar, sina orkaner, liksom värdshavet. Men det har också sina ögonblick av stiltje... NILS KJAER

Kärleken är lik en duva.Håller man den för hårt kvävs den, håller man den för löst flyger den sin väg.    DANSKT ORDSPRÅK.

Att gifta sig är som att fånga loppor med tårna. Det KAN lyckas.     OKÄND.

Där du är där vill också jag vara.     ANN LINNET.

Kärlekens blomma behöver större och mindre regnskurar för att hålla sig fräsch.    HENRIK IBSEN.

Det finns inget vackrare, vänligare och mer fröjdefullt än ett gott äktenskap.     MARTIN LUTHER


Det var allt för idag. Ha en fortsatt fin kväll.
Kramar ER BIBBI.   Och..... LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0