Åtta Dagar TILL DOPPAREDAN.




Hejsan mina vänner! Ja det närmar sig..... Tänk när man var barn, så förväntansfull man var. Man tyckte att dagarna segade sig fram. Jag tänkte alltid att : Mamma kan omöjligt hinna få färdigt allting till julafton! Hon satt där så trött och slut på en pall, när jag gick och la mig, kvällen före julafton och det stod en massa grytor på spisen och bakbordet var fullt med bröd. Jag kände mig så besviken att hon bara sysslade med sånt, när det skulle bli jul!
Men på morgonen stod där en julgran så vacker, med glitter, små fåglar med sidensvans, kristyr med ett bokmärke i ,
röda äpplen och levande ljus. O, så jag njöt av julgranen! Paket fick vi inte så många, mest hemstickat ,men det var en TOMTE som kom och lämnade dem. Och den där speciella dunken på ytterdörren fick en alltid att hoppa högt och glädjen tog ett skutt i bröstet. Ja ja... det är många år sen. Det sägs att doftminnet är det som vi har kvar längst i livet
och jag kan verkligen känna hur det doftade! Äpplen, gran, hyacinter, stearinljus......
TACK MAMMA FÖR ALLA JULAR DU GAV MIG OCH MINA SYSKON.

AB IMO PECTORE.
BIBBI.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej Bibbi.

Mina barndomsminnen om jul är,doften av nyfernissade golv och apelsiner,clementiner som såldes lagom till jul Mamma som måste ut till lagården och hade oturen att inte få träffa tomten någon gång. Kram Linnéa

2008-12-16 @ 20:33:37
Postat av: Anonym

Ja, sånt elände att hon missade tomten hi hi...

2008-12-16 @ 22:43:38
Postat av: Bibbi

Ja sånt elände att hon missade tomten hihi...

2008-12-16 @ 22:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0