I SAGORNAS UNDERBARA VÄRLD




När jag var liten så älskade jag sagor. Det var det bästa på kvällen om någon hade tid att läsa en saga för mig.
Oftast var det mamma som läste, men även mina systrar. Riktigt långa skulle sagorna vara, annars ,om de var för korta så ville jag höra sagan en gång till. Det fanns inte precis mängder med sagoböcker i mitt hem, utan samma sagor lästes om och om igen. Ibland berättade mamma sagor utan bok, men det kändes inte "på riktigt".
När jag lärde mig läsa själv, så öppnades en helt ny värld för mig! Jag läste allt och överallt. Jag kunde inte få nog
och fortfarande låg sagorna i topp.



Jag var ganska gammal innan mitt lystmäte för sagor la sig. Men nu har det vaknat igen, då chansen för att få läsa för barnbarnen har öppnat sig.



Att läsa, överhuvudtaget är ett stort intresse hos mig. Helst så läser jag verklighetsskildringar och romaner, gärna med riktig spänning i. En och annan deckare, samt reseskildringar. Visst slinker en och annan veckotidning med, men de lyckas aldrig fånga mitt riktiga intresse. Nej, tacka vet jag sagor! Och slutet är ju det viktigaste av allt. Nämligen ALLTID ett lyckligt slut. Så att man får dra en belåten suck av välbehag, då det blev som man önskade.

Ha det gott mina vänner. Och glöm inte..... LEV LIVET LYCKLIG.
Kram från BIBBI.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilka vackra bilder! Jättesöta!

2008-12-04 @ 20:37:48
URL: http://shajsah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst är de fina!

2008-12-04 @ 23:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0