JULAFTON.

KÄRA VÄNNER.
NU NÄR JAG SKRIVER DETTA ÄR DET CA 45 MINUTER KVAR PÅ JULAFTONEN 2008.
Jag skulle gå in tidigare för att önska er, mina goa vänner, EN RIKTIGT GOD JUL. Men det fanns inte en chans att komma in på¨bloggen. Men jag hann ju innan julaftonen är slut och då kan jag också få önska er en FORTSATT GOD JUL.


För mig har det varit en underbar julafton, på alla sätt och vis. Och det som jag ville få ut av julen har jag fått ut. Nämligen gemenskapen med mina kära. De som jag inte har fått träffa idag, får jag träffa i morgon, då vi har familjeträff hos Linda, som har julkaffet i år. Det ser jag fram emot lika mycket som julaftonen.


I morse var det så vackert! Jag smög ner och satte på kaffe ganska tidigt och när jag tittar ut så var det alldeles vitt på marken och lätta snöflingor fortsatte att falla. Precis lagom till julafton! Kan det vara mera perfekt?


Vi har fått så många julhälsningar och det blir alldeles varmt i hjärtat då man förstår att så många människor har tänkt på just oss, då de skrivit julkorten. Tack Tack alla. Och tänk.... det kom en tomte till oss också! Det har inte kommit någon tomte på många år till oss, men nu dök han upp igen och jag tror att han kommer nästa år också. Det var ett kärt återseende.
Lilla Mio blev alldeles övertrött av all uppståndelse och alla människor och alla paket, för att inte tala om att han fick se en tomte också. Och själv var han en liten tomtenisse. Så jättesöt! Ja alla var nöjda och glada, Therese fick "dopp i grytan" och det visade sig att det var flera som ville prova och tyckte det var jättegott! barnen fick sina paket och lugnet
lägrade sig. Vi vuxna fick en kopp gott och stärkande kaffe, med lussebullar och pepparkakshjärtan med kristyr.
En riktigt härlig julafton, med mycket "från förr prägel". Tack alla ni som hjälpte till att skapa den här julaftonen!
Nu ska jag krypa ner i min sköna säng och bara tänka på alla fina minnen och upplevelser från JULAFTONEN 2008.
Och till er alla som läser min blogg..... EN FORTSATT GOD JUL......... LEV LIVET LYCKLIG.
KRAMAR FRÅN BIBBI.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack så mycket för den här julen! Allt blev perfekt, förutom att Mio var lite trött och gnällig! Kramar från vi i familjen Junström.

2008-12-25 @ 20:09:27
URL: http://shajsah.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tack själva. Ni hjälpte till att göra julen till vad den blev. Det är väl inte underligt att det blev för många syn och ljudintryck för Mio och han kan ju bara visa det på ett sätt.

2008-12-25 @ 22:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0