Just like the song - BAD DAY med DANIEL POWTER !

                                                                          



Hej KÄRA VÄNNER. Vissa dagar känns bara fel, redan när man vaknar på morgonen. Idag har det varit en sån dag för min del. Allt var bara sååå  motigt och besvärligt och jag hade helst velat dra täcket över huvudet för att få drömma mig bort till en varm och solig strand istället för att vakna upp till ett SUPERGRÅTT och tråkigt väder. Men den lilla optimisten i mig viskade : Det kanske slutar att regna snart, så då kan du gå ut och gå en härlig promenad som du så länge har önskat. Nåväl.... jag gjorde alla de sysslor som jag alltid gör och tittade sen ut genom fönstret. Yes!! Det regnade inte.
Visst var det mulet, men det gör mig inget. Snabbt på med träningskläderna, som jag har nere i källaren och raskt uppför trappan och upp med dörren... Vad får jag se! DET SPÖREGNAR !! Den där efterlängtade promenaden som skulle få mig på så gott humör, var bara att glömma. Det blev att träna på gångbandet istället, som inte alls ger mig samma utbyte. Visserligen kan jag dra på full musik, men jag vill andas frisk luft också!
Sen har dagen fortsatt i samma trista stil. Tills posten kom med ett besked till mig att jag inte har bröstcancer.
Då slog allt om och jag blev djupt tacksam och ödmjuk och brydde mig inte längre det minsta om att det regnade.
Efter att ha malt på Daniel Powters -Bad day hela dagen ,så letade sig en annan melodislinga in i mitt huvud,
nämligen Arja Sajonmaa`s  Jag vill tacka LIVET.
Tack för att jag får vara med mitt i livet.!!!
Ha det riktigt gott alla kära vänner. Kramar från Bibbi.

Ab imo pectore.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0