TIPS PÅ UTOMHUSLJUSLYKTA TILL JUL.

Hej alla. Jag har ett bra tips till en annorlunda och dekorativ ljuslykta till jul, för utomhusbruk. Du behöver en sockerkaksform med hål i. Fyll formen med vatten och lägg i röda bär, typ nypon eller dyligt. Går bra med nästan allt som man tycker blir fint, snöbär, tallbarr, små,små grankvistar, gröna blad mm. Ställ formen i frysen. När dagen är inne tar du fram "sockerkakan", doppar den hastigt i ljummet vatten och stjälper upp den utomhus eller på balkongen. Sätt ett värmeljus i och njut av det vackra skenet som blir av ljuset mot isen. Om det är minusgrader ute så håller lyktan nästan hur länge som helst. Är det plusgrader smälter den ju fortare, men brukar ändå hålla ca tre dagar. LYCKA TILL !


 Hej hej. Idag vaknade jag också tidigt. Gick upp och tog på morgonrock och raggsockar. Hälsade på alla katter som är speciellt keliga på morgonen. Så satte jag på kaffe och tände tredje adventsljuset. Ja, jag fick tända de andra också för det har blivit osymmetri i ljusstaken. Det var mörkt ute och vitt på marken. Jag satt och njöt av tystnaden och ljuset och kaffet. Den där tysta, ensamma stunden på morgonen är den bästa på hela dagen.
Sen klädde jag mig för en långpromenad och tog stavarna och gick ut i en timme. Det var så härligt! Inte världens bästa väder, men det gör inget. Jag är så otroligt tacksam över att jag kan gå ut och gå! Hur många stackars människor tror ni inte att det finns, som har som sin högsta önskan ,att kunna gå! Jag har två friska ben och två friska fötter, som jag vårdar ömt. Ja det är sannerligen lyx att kunna gå ut och gå. Tror att så många tar det för givet.
Utefter Vättern är det alltid kallare och blåser , men jag tyckte det var så skönt! När jag går så rensar jag bland alla dumma och onödiga tankar i "hjärnkontoret" för att få plats med nya, fräscha ideer.
Nu fortsätter dagen i lugnets tecken. Det är ju "VILODAGEN", eller hur gott folk?
Ha en fin söndag och tredje advent. Kramar från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0