Avocadogrön toalett.

    
   
  


I vårt hus, från anno 1938, finns det två toaletter, ett badrum och ett duschrum. Toalettrummen är väldigt små med gammaldags tapeter. En med bruna och en med avocadogröna! Den bruna på övervåningen bebor tonårsdottern.
Vis av tidigare erfarenheter, är det lugnast att låta dessa ha sina grejor ifred och att inte störa. Och vem orkar väl vänta på att tonåringen ska bli färdig på badrummet!!? Den andra ligger där nere och har endast använts av gäster.
Således har Janne och jag delat på badrummet tillsammans med våra sex katters toaletter.
Min man har lite svårt för att vänta på sin tur och ofta har vi stått därinne  samtidigt och trängts. Därtill har det varit svårt att komma inpå speglarna, då kattlådorna står intill väggen. En dag fick jag bara nog av att behöva trängas däruppe.
Så jag tog mitt pick och pack och flyttade en trappa ner. Sen förvandlade jag den illgröna toaletten till mitt alldeles egna lilla paradis. Där har jag omgett mig med de ting som är vackra i mina ögon. Ett vackert kort från Susanne, små vackra speglar, rosor och änglar, naturligtvis, doftljus, tändstickor i små rosenaskar mm, mm. Där får jag ha mina saker ifred och ingen behöver stå och vänta på att jag ska bli klar. Så nu är alla nöjda och glada.

Go vänner... LEV LIVET LYCKLIG.
Er BIBBI.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0