Här är jag... BIBBI.



Gift med Janne,den stora kärleken i mitt liv.
4 vuxna barn, 2 flickor och 2 pojkar, kan det vara bättre?
Och så har jag begåvats med 9 barnbarn redan! Det ni...

Vad har jag som är så jättespännande att tala om, så jag måste ha en egen blogg då?
Tja... inget särskilt egentligen... Mer än att jag har en stor portion humor, rejält med livserfarenhet, bra på att lösa (andras) problem och framför allt att jag älskar att skriva. Men tyvärr så är inte jag och datorn de allra bästa kompisarna. Jag är  nybörjare men lär mig lite då och då.

Som sagt... Det är Janne och jag, samt ett fosterbarn, Angelica, som har funnits i vår familj sen hon var 1 år och 9 mån. Nu är hon 16 år. Våra vuxna barn med resp. familjer bor relativt nära ,så möjligheterna till att träffas är goda. Och träffas det gör vi. Vill påstå att vi umgås mycket med våra barn och barnbarn och det berikar verkligen livet.

Sen får jag inte glömma att berätta om våra katter.
Där har vi Miss Olivia snart 7 år och hennes söta syster Bäbis Angelina.
Sen kommer Amigo Alessandro 3 år och Antonio Banderas 3 år.
Och så småtjejerna Izabella Scoruppco, snart 3 år och Amo Savannah snart 2 år.
Raserna är Helig Birma, Ragdoll, Norsk Skogkatt och Huskatt/ Birma, samt Huskatt/ Skogkatt.
Alla lika älskade av oss.

Vi har hela livet haft hundar, (fick min första när jag blott var 9 år gammal).
Där har funnits Blandras, Boxer, Schäfrar och Golden Retrievrer.
Här blev fruktansvärt tyst och tomt, när den sista hunden fick gå över Regnbågsbron.

Det var då katterna kom in i bilden för att fylla ut tomrummet. Och det har de gjort, med råge!!
Eftersom de är så unga så leker de ganska intensivt mellan varven. Då flyger blomkrukor och mattorna blir som dragspel! Men vad gör det? De små liven måste ju få ha roligt!

Ja som ni säkert redan har listat ut så älskar jag mina små barnbarn, mina katter och djur överhuvudtaget.
Även musik, (smaken växlar efter sinnesstämmningen) så jag är ganska mycket allätare vad det beträffar musiken.
Ännu ett stort intresse är blommor och framförallt rosor.
Och sist men inte minst Änglar, Änglar, Änglar. Stora och små, liggande, sittande flygande, funderande ...ja alla sorter.

Ja det var allt för den här gången.
Lev livet lycklig... tills vi hörs igen.

Kram från Bibbi.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad bra du skriver, mamma! Glömde tacka för den goda räkmackan också! Det var riktigt smarrigt!

2008-11-09 @ 16:59:58
URL: http://shajsah.blogg.se/
Postat av: Birgitta Enestaf

Tack Susanne. Så glad jag blir!

Skrattade gott när jag läste om hur du misstänkte att jag satt och svettades och svor över datorernas egen speciella värld! Du har helt rätt vännen, för det är just det jag gör.

2008-11-09 @ 17:48:56
URL: http://motalabibbi.blogg.se/
Postat av: Solis

Superbra blogg! Grattis!

2008-11-12 @ 22:47:51
Postat av: Solis

Superbra blogg! Grattis!

2008-11-12 @ 22:49:02
Postat av: Solis

Jag stammade visst! Jag skyller inte på datorn.

2008-11-13 @ 22:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0