HÖSTREGN

Nu är hösten här på allvar! Regn hela dagen. Fy och usch, inget kul alls! Men det hör ju också till, så det är bara att gilla läget.
I dag har jag varit barnvakt till ett av mina barnbarn, Theodore och i morgon kommer lilla Mio. Det blir roligt.
Sen har min gulliga man blivit uppvaktad på sen FARS DAG idag, vilket innebär att vi har haft mycket kaffefrämmande.
Rabarberpaj med grädde-vaniljvisp. Mumsfillibabba!
Inte så bra för mig som är diabetiker, så jag får nog avstå när sista gänget kommer. Jag har redan unnat mig min portion.

Jag hoppas att det inte ska regna i morgon, för jag vill gärna kunna gå ut och gå. Jag känner mig sjuk om jag inte får komma ut på en hel dag. Det gör inget om det är dåligt väder men regn är så besvärligt, skorna blir snabbt genomsura
och jag har inget regnställ att ta på mig. Men jag tycker inte det är trevligt heller att gå när det regnar.
Höst får mig att tänka på Carolas : NÄR LÖVEN FALLER AV OCH KVAR ÄR VI, ETT LITET FRÖ FÅR DÖ OCH BLI TILL LIV...... Så vacker och vemodig melodi! Tack Tack Carola, för det vackra.

Nu kommer nästa omgång med gäster. Ha det gott mina vänner.
LEV LIVET LYCKLIG

Kommentarer
Postat av: Susanne

Nu blev ju texten mycket bättre! Vad duktig du är, mamma!

2008-11-11 @ 21:46:27
URL: http://shajsah.blogg.se/
Postat av: Birgitta Enestaf

Tack Tack, det här är jättekul!

2008-11-12 @ 22:31:43
URL: http://motalabibbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0