Ledsen




Hej mina vänner.
Jag är lite ledsen och väldigt trött. Var till läkaren idag och fick veta att jag har lunginflammation IGEN!! Jag vet ärligt talat inte för vilken gång i ordningen. Dessutom så hörde läkaren ett konstigt ljud på min högra lunga, vilket ska kollas upp med röntgen. Har i alla fall fått en massa ny medicin. Håll tummarna alla för att jag nu blir frisk.

Har annars haft en fin dag med familjen. Vädret är tråkigt. Borde komma lite snö så allt ser rent ut. Nu är allting grått och smutsigt. Jag har slagit av på takten och får ta det lite"EASY". Vem bryr sig ,mer än jag själv ,om inte mina adventsstjärnor och ljusstakar lyser? Jo ingen annan.

Vi har börjat med renoveringen av vardagsrummet. Tack alla duktiga och snälla som har hjälpt oss. Det kommer att bli så fint! Så i morgon fortsätter vi på projektet, Janne och jag.
Men först blir det en liten tur till Linköping och sen ska Janne och Angelica till optikern och hämta hennes andra par glasögon. Och på kvällen blir det mys-pys bara Janne och jag. Skönt.

Från minnenas stora säck hämtar jag idag: EN RIKTIG VINTER I STAVSJÖ.

Tror att Linda kan ha varit 5 år och Fredrik 3 år. Det hade snöat ymmnigt i flera dagar och var runt -10 grader.
På sjön var det tjock is och jag och grannfrun skottade snö så våra ryggar höll på att gå av. Detta innebar att vi fick stora snövallar inne på vår gårdsplan. En dag bestämde vi oss för att göra riktiga snögrottor till barnen. Inte med tak, som är så farliga och kan rasa, utan mera som fästningar. En på ena sidan av gården och en på den andra sidan. Gissa om de blev jättestora! och då menar jag verkligenJÄTTESTORA. En vuxen som gick in där, försvann nästan. Barnen själva grävde små sittbänkar och där lekte de så intensivt så vi hade svårt att få in dem när det var kväll. Som tur var blev det en väldigt kall vinter så snögrottorna höll sig länge. När de till slut smälte så hade barnen för länge sen lekt av sig förtjusningen med snögrottor. Då kan man samtidigt undra? De barn som nu växer upp.. ska de få uppleva såna vintrar eller är det slut på det?

Kära vänner... Jag säger GOD NATT.
AB IMO PECTORE. ER BIBBI.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0