MIO MIN MIO



Här har ASTRID LINDGREN gjort jobbet åt mig, samt BENNY ANDERSSON och BJÖRN UL

MIO MIN MIO

Genom rosengården, med de silverpopplar, går jag med min Fader, håller hårt hans hand
Och från det högsta trädet, hör jag en ensam fågel.
Sjunga om det grymma ,LANDET UTANFÖR, och mitt hjärta darrar, när min Faders röst jag hör
Mio, min Mio.....

Över rosengården,börjar det att skymma, och jag ser min fågel, svinga sig mot skyn
På sina breda vingar, flyger den rakt mot himmlen
Flyger mot det svarta, LANDET UTANFÖR och mitt hjärta darrar när min Faders röst jag hör
Mio, min Mio....

Och naturligtvis ägnar jag denna fina text till mitt barnbarn MIO.

LEV LIVET LYCKLIG, LILLA MIO.

MORMOR.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Mio tackar Mormor så mycket!

2008-11-27 @ 21:19:11
URL: http://shajsah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja tack du, min lilla älskling.

2008-11-28 @ 19:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0