NYTT DYK NER I MINNESSÄCKEN.




När jag väntade mitt tredje barn så blev jag helt lysten på clementiner. Stefan är född i Mars, alltså högsäsong för citrusfrukter. Vi bodde då i Stavsjö, det fanns 1 !! affär med ett väldigt dåligt sortiment. Men de hade clementiner!
De stora barnen var hemma och jag gick ner till affären för att handla. Tänkte överraska dem med att köpa mycket clementiner. På hemvägen stannade jag för att hämta andan, det var en lång, brant backe upp och där tog jag den första clementinen. Som raskt följdes av 2, 3, 4, 5, 6,.... Ja ni förstår själva. Det var inte så många kvar i påsen när jag kom hem.
Men det räckte till barnen och sen fick jag köpa nya.

Min bästa vän då, var Mari, som också var gravid och skulle föda i April.  Hon hade en råsaftcentrifug. Vi fick för oss att vi skulle göra äpplejuice. Vi höll på en hel dag hemma hos henne och äpplebitarna flög överallt, tom upp i taket, medans vi tjöt av skratt! Sen frös vi in små portioner i plastpåsar och la i frysen. Undan för undan så minskade våra lager, vi var båda väldigt begivna på äpplejuicen. När båda våra små pojkar föddes, så frågade barnmorskan vad vi mammor hade ätit eller druckit, eftersom bebisarna var alldeles prickiga! ÄPPLEJUICEN FÖRSTÅS ! Ingen av oss låtsades om att vi hade druckit så mycket av den, men vi log inombords då tankarna gick tillbaka till den roliga dagen då vi gjorde äpplejuice.

Är glad idag då jag mår lite bättre. Ha det gott mina kära vänner.
Och... LEV LIVET LYCKLIG.
ER BIBBI.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hihi, jag skrattar när jag läser! Fast det är ännu roligare när du berättar :)

2008-11-29 @ 21:44:11
URL: http://shajsah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja du.. det var tider det.

2008-11-29 @ 23:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0