REGN, HAGEL OCH ÅSKA I NOVEMBER.



Hej igen.
Här är det ett mycket konstigt väder! Som synes av rubriken, regn, hagel och åska.Det känns i huvudet kan jag säga.

Idag ska vi göra en utflykt till ett av mina fina barnbarn, Therese, som fyllt  9 år. - Lilla gumman då, så fort åren går.
Tycker att det var igår som du låg på min arm och log mot mig. Och nu har du fyllt 9 år. Mormor hinner inte längre med.

Tidigare idag kom Fredrik och uppvaktade FAR. Då fick jag chansen att träffa två till av barnbarnen. Nämligen
vår ängel Evelyn och hennes lillebror Theodore. Det är underbart att få några timmar tillsammans med dem.
Då sjunger vi och leker.

Alla katterna är "ruskväderssjuka! och ligger på huvudet och sover. Det gör de alltid när det är dåligt väder.
Katter är kloka, de känner av, vad som komma skall och sover sig igenom det obehagliga. Kanske något att ta efter?
Eller som björnen, gå i ide, under vintern. Jag kan inte påstå att vintern lockar mig alls, nej det är inte min årstid.
Jag vill ha en lång vår och riktig sommar med långa ljusa nätter. Då är det lätt att leva.
"Jag sjöng vid bondens knut, nu är sommaren här".... Tänk om det vore så väl.
Men det är bara att bita ihop och bida sin tid.

Ha det gott mina vänner! Och tills vi hörs igen... LEV LIVET LYCKLIG.
Kram från BIBBI.


Kommentarer
Postat av: Susanne

ja fy vilket skitväder det har varit! man vill ju knappast gå nån långpromenad med Nico i det här vädret!

2008-11-10 @ 17:53:49
URL: http://shajsah.blogg.se/
Postat av: Birgitta Enestaf

Missade din kommentar, men det gör ju inget för "skitvädret" håller i sig, HI HI.

2008-11-12 @ 15:16:18
URL: http://motalabibbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0