EN TISDAG I APRIL...

HEJ  HEJ.
Härligt vårväder...varmt och strålande sol.
I dag har jag träffat min kompis Lena. Vi åt lunch tillsammans på FRÄCKA FRÖKEN. Oh så mycket mat man fick och inte var det dyrt heller.Man fick komponera sin egen sallad och jag tog lite pasta, mycket grönsallad, tomat, paprika,gurka , röd lök, fetaost, ägg, räkor, kräftstjärtar. Ingen dressing. Sen så var det jättegott bröd till, smör och mineralvatten. Och kaffe. Allt detta för 69 kronor! Det tyckte vi båda var billigt.
Det var kul att träffas, vi ses ca var tredje månad och då har vi mycket att tala om. Och som vi skrattar!
Ja, Lena är en kul tjej. Lärde känna henne när vi gick på stresshanteringskursen tillsammans. Hon är också en
kvinna som har fått många hårda törnar av livet, men på ena eller andra sättet alltid lyckats resa sig igen.




Under tiden som jag var borta så har Janne jobbat på och det blir så fint i köket! Han är så duktig att måla.
Jag vet inte riktigt vad vi har för planer för eftermiddagen. Kanske vi pantar lite flaskor, börjar bli fullt i källaren.
Jag måste i vilket fall handla lite. Men den här påsken blir INTE som alla andra påskhelger. Jag tänker
nämligen inte alls hålla på med en massa mat som jag ALLTID brukar göra. Vi har bestämt oss för bara
en rätt på Påskafton, nämligen Janssons Frestelse. Det vill vi båda två ha. Långfredagen ska vi bort, Påskafton är vi själva och likaså Påskdagen och sen jobbar Janne Annandag påsk. Och jag  tycker att det ska bli så skönt att slippa!



   

Om vädret håller i sig så ska jag arbeta i trädgården hela påsken. Det ser jag fram emot!


Nu ropar Janne att vi ska åka iväg med alla flaskorna. Vi hörs till kvällen.
Må så gott alla mina vänner.
Kram från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0