MIO...MIN MIO.

God morgon alla vänner. Sovit gott? Tyvärr har inte jag det. En timma i natt och en dundrande huvudvärk när jag vaknade.
Men så blir det ibland....

Det här inlägget handlar bara om mitt barnbarn MIO. Han är det av mina barnbarn som jag har haft möjlighet att följa mest på nära håll. TOBIAS, som är nr. 1, var mycket hos mig när han var bebis, men då bodde vi nära varandra.
Ett tag var han så mycket hos mig, så hans farmor frågade om han inte kunde vara NÅGON gång hos henne också.
När THERESE var bebis så hade vi redan flyttat till MOTALA, så där missade jag henne och likaså ROBIN.
BENJAMIN har alltid varit mest hos sina morföräldrar och EVELYN hos oss och lille THEODORE har nog varit mest hos sina föräldrar, tror jag. Det är inte precis gångavstånd mellan oss heller. Om det hade varit så hade nog kontakten sett annorlunda ut.
CASPER och FELICIA träffar jag ofta och CASPERS  utveckling har jag fått följa. Men barnen är oftast hos sina morföräldrar.
MIO har jag fått tagit hand om och lärt känna sen han var bebis.



Vi bor närmast varandra och det innebär att vi ses ofta, förutom de gånger han är hos mig.
MEN JAG VILL STARKT POÄNGTERA ATT JAG ÄLSKAR ALLA BARNBARN PRECIS LIKA MYCKET!
Om nu någon skulle tro något annat.

     

                       

Jag är väldigt rik som har fått 9 barnbarn. Det är inte alla förunnat.
Vartefter barnen växer upp så kan de själva bestämma om de vill hälsa på sin farmor eller mormor.
Och när de blir ännu större så kan de resa på egen hand. DVS...om man lever då. Det har man ju heller ingen garanti för.
Själv har jag växt upp utan vare sig morföräldrar eller farföräldrar. Jag var alltid avundssjuk på mina kompisar som hade både mormor-morfar och farmor-farfar att åka till eller få presenter av. Men livet är inte alltid rättvist.



MIO..MIN MIO...JAG ÄLSKAR DIG OCH ÖNSKAR DIG ALLT GOTT I LIVET.
PUSS OCH KRAM FRÅN MORMOR.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack mamma.

2009-04-16 @ 18:50:51
Postat av: Charlotte

Jag tycker att det är underbart att du har möjligheten att få vara nära Mio så mycket som du har. Jag önskar att mina barn hade sin mormor lite närmare och inte alla dessa 51 mil.

Må så gott!

Kramar Charlotte

2009-04-16 @ 22:41:33
URL: http://www.charlottehed.blogspot.com
Postat av: MAMMA -BIBBI

Det var så lite så, hjärtat....



Ja du Charlotte... jag förstår att du skulle vilja

ha din mamma på närmare håll. Jag är så lycklig att få ha tre av barnbarnen nära.

2009-04-16 @ 22:55:51
Postat av: Sosso

2009-04-17 @ 09:40:56
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: Sosso

Klart att du älskar dina barnbarn lika mycket vore ju konstigt annars :P



Men som sagt det är som sagt skillnad med några meter till flera mil. Huvusdaken är ändå att de känner sig älskade och välkomna när ni ses. Mina barn älskar dig ialla fall och vet att du känner detsamma för dem, trots att ni inte ses varje dag



Men det hade ju inte varit så fel att ses lite mer

Vi har ju fungerade bilar hihi





kramis



Sosso

2009-04-17 @ 09:44:13
URL: http://lomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0