NÅDASTÖTEN

Hej kära vänner.
Idag blir det bara sorgligheter. Motala har nu fått nådastöten vad det gäller industrin. Dometic lägger ner sin fabrik och ännu fler blir arbetslösa. M.a.o. så är industrins saga i MOTALA över. Det här är inte alls bra och jag kan inte se någon som helst ljusning för MOTALAS del. Stackars alla..... mitt hjärta blöder för dem.

      

En bok som jag läser....Den heter Den heter DEN SISTA FÖRELÄSNINGEN  och är skriven av RANDY PAUSCH.
Handlar om en ung far som drabbas av  pancreascancer och får veta att han inte har lång tid kvar att leva. Hur han förbereder sig själv och sin familj på det oundvikliga. Det är en snyftare och bitvis svår att läsa.



     



    

T.o.m. vädret är på vippen att börja gråta idag. Regnet hänger i luften och ser ut att ta överhanden.
Men se det från den ljusa sidan... Regn hör också våren till. Det behövs för grönskans skull.
Men trots allt det sorgliga så ska jag göra något roligt idag. Jag ska köpa födelsedagspresenter och det är det bästa jag vet. Jag älskar att
göra fina paket och kort. Jag ska "lifta" med Janne in till stan, när han åker till jobbet. För jag misstänker att det börjar vara dags att ladda på mitt busskort och det gör jag inne i stan.
Må så gott alla och ha en underbar dag.
 Kram från Bibbi. Och...LEV LIVET LYCKLIG.



     










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0