PELARGONER

Hej alla och god kväll. Vilken härlig dag!! Man tror inte att det är sant. Jag sitter här och skriver, kl. är 20.31, det är ljust ute och fåglarna kvittrar fortfarande och balkongdörren står på vid gavel för det är ännu varmt. Gissa om jag och katterna njuter! Jag har haft en sån bra dag. Jag har planterat allt jag skulle och det är tidigt för att vara mig. Nu står alla mina krukor väl skyddade på altanen, om det skulle bli en köldknäpp. Och gissa om jag blev både glad och häpen igår, när jag fick se att min julros blommar för fullt! Det trodde jag ALDRIG. Inte efter att jag flyttade den väl sent. Jag trodde att den hade frusit bort under vintern. Men icke. Så här vacker är den.



Jag har planterat vanliga rosa Bondpelargoner, Appleblossom ,(har jag haft förut och de är så underbart vackra)
Tulpanpelargon och Änglapelargon. Det ska bli så spännande med de nya sorterna.Har några flera som jag inte minns namnet på.
I morgon är det dags för rosorna och det tar ett bra tag, men jag har tid på mig. Tar man det i sin egen takt och vilar då och då, så går det bra. Men först ska jag åka och köpa födelsedagspresent till Angelica. Det är bäst att göra när hon åker bort. Hon ska på läger så jag följer med på bussen, eftersom Janne jobbar.
Jag har haft huvudvärk idag  och nu på kvällen mår jag illa. Vet inte vad det betyder, men det kanske ger sig.
Ha en fortsatt bra fredagskväll mina vänner. Vi hörs i morgon.
KRAM och god natt från er BIBBI.

AB IMO PECTORE.

Kommentarer
Postat av: Sosso

Ha en tervlig helg



Kramis

2009-04-24 @ 23:50:56
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: BIBBI

Tack vännen...

2009-04-25 @ 08:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0