Trädgårdsskötsel.

Hej vänner.
Idag har jag jobbat i trädgården nästan hela dagen. Och sen har jag haft min äldsta son på besök.
Det var härligt att få lite ensamtid med honom,det är så längesen.. Vi hann både med att äta lunch, prata och dricka kaffe
och promenera. Och sen när han hade åkt så började jag i trädgården och gick inte in förrän det var dags att laga middag. Så jag har haft en helt underbar dag! I morse var vädret mulet och grått och det såg nästan ut som det skulle
bli regn. Men sen slog det om och både sol och värme kom. Underbart! Jag har grävt och planterat rosor. Trodde att det kanske var tjäle kvar i jorden, men det var hur lättgrävt som helst! Förutom då att det var sten på en del ställen.
Men gissa en som är AV i ryggen! Jo jag. Det här blir mysigt i morgon!


Den här typen av rosor har jag bl.a. planterat.



Och flera klängrosor, som jag har satt framför vedboden. Jag hoppas att de ska ta sig ,för det kommer att
bli sååå fint. En del av rosorna är även doftande vilket är så mysig på sommarkvällarna ,när rosdoften kommer mest till sin rätt.

   

 



Och där nere vid vedboden finns också kaprifol som doftar underbart på varma sommarkvällar.
Ni vet väl att vårt doftminne bär vi med oss allra längst i livet.

Ikväll har jag sett det sista programmet av LYXFÄLLAN och man slutar inte att förvånas över, hur dålig koll en del vuxna har på sin ekonomi! För mig är det obegripligt ,att man kan lägga undan post och inte ens öppna kuverten för att se vad det är i.Eller att man har 7 års gamla sjukhusräkningar! Ja...det är för sorgligt. Lär inte föräldrar av idag sina barn hur man ska använda sina pengar och hur man prioriterar?

Nej..nu är det snart en ny dag så jag säger god natt till er alla. Vi hörs i morgon (om jag kommer ur sängen hi..hi..)
Kramar från Bibbi.

Ab imo pectore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0