UNDERBAR FREDAGSMORGON

God morgon kära vänner.     
Ett härligt väder och så ska det vara hela helgen om vi får tro på metrologerna. Underbart!
Varje dag som jag sitter vid datorn så ser jag på grannens stora körsbärsträd. Knopparna blir större och större för var dag som går. Det är ett jättestort träd och när det slår ut i full blom så är det helt sagolikt. Högst upp har skatorna byggt ett bo och jag ser hur de bättrar på för varje dag. Den förra ägaren till huset fick en dag för sig att han skulle ta bort några stora grenar, en del hängde in över vår tomt. Visst...det var gott så, men han förvarnade inte oss om vad han hade för planer, så en tjock gren gick rätt över staketet och missade vårt köksfönster med en knapp dm! Men.... oavsett  vem som bor i huset så är det gamla körsbärsträdet så vackert och jag hoppas att det får stå kvar länge.
I dag har VEGA namnsdag. Jag känner ingen som heter så, men namnet har en vacker betydelse. Det kommer från arabiskan och VEGA är namnet på den ljusstarkaste stjärnan i stjärnbilden LYRAN.
I dag ska jag plantera pelargoner och lite andra sticklingar som jag har köpt. Sticklingarna är av lite ovanligare slag, så det blir spännande att se hur de blir.
Ha det gott mina kära vänner. Hoppas att solen skiner mycket på er.
Kram från Bibbi. Vi hörs till kvällen.

LEV LIVET LYCKLIG.

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0