TUNG DAG..men bättre på slutet.

God kväll eller god natt kanske man ska säga, för det är ca 20 min. kvar på den här dagen.
Det har varit en bra dag förutom magvärken. Vi var iväg och handlade och allting gick bra.
Men sen vid lunchtiden så åkte Janne iväg och skulle hjälpa Fredrik. Detta var helt o.k.
för min del, för jag hade så mycket som jag skulle plantera. Men luften gick ur mig totalt.
Jag blev helt ointresserad av allting och tyckte bara att det var så jobbigt. Och all glädje
var som bortblåst! Kan ni fatta hur fort det kan slå om! Precis som att släppa ur luften
ur en ballong. Jag satte mig i min sköna gungstol på altanen och ett, tu, tre.. så
 somnade jag. Inte länge, men kanske en kvart så där... Det var så lugnt och skönt,
bara fåglarnas kör och knirkandet från gungstolen mot trägolvet.
Nåväl..efter min lilla tupplur, så gick jag bort och handlade. Vi skulle grilla så jag
köpte kycklingfile och marinerade den. Det var majskyckling och den blev så JÄTTEGOD.
Och så åt vi en härlig sallad till och rostat bröd. Jag var rädd för att jag skulle få ont, men
jag åt bara lite och middagen var ju snäll mot magen, så det gick bra.
Sen fick katterna sin tonfisk och därefter gick vi till Susanne och Fredrik och uppvaktade
honom, som fyllde år i går. Och där fick vi gott kaffe (min första kopp för dagen, då jag
inte kunde dricka i morse) så den smakade extra gott. Säkert gjorde sällskapet sitt till också.
I morgon vet jag redan vad jag ska göra, nämligen det som inte blev gjort idag.
Men jag hoppas att en natts god sömn ska få mig att må bättre.
Innan vi skiljs åt för i kväll så tänkte jag bjuda er på skönsjungande små barn och även småttingar
som vet att hantera ett instrument. Sov gott mina kära vänner. Vi hörs i morgon.I.

KRAMAR FRÅN BIBBI.
AB IMO PECTORE.





Kommentarer
Postat av: Sosso

kaitlyn va ju helt bedårande...började ju böla här ju hahahaha

2009-04-29 @ 18:22:01
URL: http://lomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0