MAT OCH BILDER

GOD MORGON.
Yes!  I  natt har jag sovit gott. Och tänk så mycket bättre man mår då. Sömnen har stor betydelse.
I dag är det fredag och den här veckan gick väldigt fort då den ju var en dag kortare.
Min fredag ser ut som så: Jag ska handla, städa lite och fortsätta i trädgården. Men eftersom jag i dag är bättre i ryggen så får jag ta det väldigt lugnt så det inte kommer tillbaka.

Här kommer recept på maträtten jag talade om igår.

BIBBIS KÖTTFÄRSTÅRTA MED TOMAT OCH OLIVTOPPING.

500 gr bland eller nötfärs
1gul lök- 1/2 röd lök- 2 vitlöksklyftor
coctailtomater
stora oliver m. kärna
1/2 dl ströbröd ca
1 dl vatten ca
2 msk kethup eller tomatpure utrört i 1 dl visp grädde
riven ost
salt-peppar-grillkrydda
 
Låt ströbrödet svälla en stund i vattnet. Blanda sen ner all hackad lök.Rör om. Tillsätt färsen och blanda ordentligt.
Bred ut smeten i en långpanna, försedd med bakplåtspapper. Forma till en rektangulär tårta.
Stryk ut ketchup-gräddblandningen över hela tårtan. Krydda med grillkrydda-salt och peppar, men överdriv inte saltet, då oliverna ger bra sälta.Skiva coctailtomaterna och bred ut över hela tårtan. Skär längsgående skivor av oliverna, (jag tog ca 8 stycken)  och lägg på. Strö riven ost över alltihopa och in i 225 graders ugn.
OBS. Platta ut tårtan ganska tunt, så den hinner genomgräddas samtidigt som osten smälter.
Min tårta blev klar på ca 30 min.Låt den stå och safta till sig lite innan du skär upp den i portionsbitar.

LYCKA TILL.





Sen så visar jag några bilder från påsken.


Här kommer jag med korgen full av påskägg.




Hemma hos Susanne och Fredrik


Utdelning av påskägg.

Felicia i fina kläder och rosor på kinderna.

Evelyn...dags att åka hem.

Theodore, nyklippt och tuff..bakom Evelyn

Jag, Janne och MIO.
 


Det här kortet är från vår premiärgrillning och MIOS första grillmiddag.

Nu måste jag sätta fart. Ha en bra fredag, gott folk. Vi hörs till kvällen.
Kramar från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer
Postat av: Sosso

Åhh vilka fina bilder...

kopierar den där du ger påskägg och de på mina barn...

kramis

2009-04-18 @ 00:54:11
URL: http://lomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0