EN TISDAGSKVÄLL I MOTALA...

Hej alla vänner.
Hur har dagen varit? Har ni precis kommit hem från era arbeten och försöker fixa till middagsmaten? Är ni trötta?
Och är barnen trötta? Familjesituationerna kan ju se olika ut men gemensamt för de flesta är väl ändå att någon mat måste fram på bordet. Angelica och jag ska äta kokt kyckling idag, med ris och currysås och sallad.
Vi älskar kyckling både hon och jag, men sista tiden har det inte blivit så mycket av den varan, efter alla larm om glasbitar i kycklingen. Men jag har inte köpt det märket och inte hittat i något annat heller.




Jag har nu handlat presenter och det var roligt och blev precis som jag hade tänkt mig. Sen skulle jag hämta medicin som har varit besvärligt att få ut, då det var slut på apoteken här i stan. Med avsikt ,så väntar jag några extra dagar för att de ska få hem. Men när jag väl ska hämta medicinen så finns den på ett annat apotek ,så jag får åka en extra tur, med alla mina paket och påsar! Om jag hade vetat det ,så hade jag naturligtvis uträttat det ärendet först! Nu kostade det här mig en extra bussresa ,plus att jag fick bära tungt (hade handlat mat också) Men så är det....



På löpsedlarna står det att läsa att värmen kommer till helgen. Oh, så skönt om det stämmer! Då ska jag
klippa mina rosor, för nu har snart björkarna "musöron". Och så ska jag vara utomhus så mycket som det bara går.
Jag sover så jättegott när jag har varit ute mycket. Men för att man ska kunna det så måste det vara varmt och skönt.



I kväll ska jag se SJUKHUSET och ev. DR. ÅSA på TV. Det fanns inte så mycket att välja på. Jag brukar välja ut
program som jag ska se och finns det inget ,så händer det att jag inte sätter på TV,n alls. Och det går alldeles utmärkt.



Nu har Angelicas pojkvän åkt härifrån så jag ska börja med vår middag. Är inte så hungrig, men det är dags.
Angelica har ätit egna potatisbullar som de gjorde på hemkunskapen, men de blev visst inte så lyckade....
Och dessutom så gillar inte "tösen" potatis  hi..hi..



Har jag berättat för er att alla mina katter vill bli serverade vanlig tonfisk varje kväll kl. 19.00. Inte KATT  TONFISK..
NO.. no...Vanlig och en dyr sort. Tro mig..om vi missar det så ligger vi verkligen risigt till !
Och alla som gillar katter, vet väl att man verkligen får krusa för att få en förnärmad katt på gott humör igen.



Ha en bra fortsättning på tisdagskvällen.
Kramar till er alla. Vi hörs i morgon.
BIBBI.

AB IMO PECTORE.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0