SKYMMNING

Hej igen.
Mio och jag har varit ute och gungat på eftermiddagen. Sen så har vi lekt inne, lagat middag och ätit och han var jättehungrig, diskat och lekt igen och sen badat. Men efter det var han så trött så han ville inte ha någon välling.
Nu sover den lille gossen med sina gosedjur i sängen.
Janne är iväg och hämtar Angelica, så sen får vi höra hur hon har haft det.
I morgon är det LÅNGFREDAGEN. Det var den längsta och tråkigaste dagen, tyckte jag när jag var barn.
På den tiden var allting stängt och helt och hållet dött. De flesta gick till kyrkan, så även vi, och jag bara väntade på att det skulle bli PÅSKAFTON, som i mitt tycke var en MYCKET ROLIGARE dag.
Nu är allt så annorlunda och de flesta affärer har öppet som vanligt.
En PÅSKAFTON minns jag speciellt. Jag fick en gul höna i hårdplast. Den kunde man ladda med sockerkulor och
när man tryckte på ryggen på hönan ,så kom det ut en sån där sockerkula. Det skulle då föreställa att hönan värpte ett ägg.Jag vet inte vem jag fick den av, men den roade mig mycket.
Tänker bjuda er på en låt som jag tycker mycket om.
Midnight Blue, med Louise Tucker. Och så önskar jag er en god natts sömn. Vi hörs i morgon.
Kram från Bibbi.





>Ab imo pectore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0