ARBETSSAM DAG...MEN DET BLIR FINT!

Hej svejs!
Idag har jag hållit på hela dagen. Först åkte Janne till jobbet för att vara med på informationsmöte och jag åkte till stan.
Köpte det sista till Angelica. Vita tuffa örhängen, vit klänning, vita tights, en superläcker liten väska i vitt, från GINA TRICOT. Och resten av paketen som jag redan har köpt är till det egna hemmet. Hon önskar sig mest sånt och började spara för två år sen. Det är roligt.
När vi sen träffades hemma, Janne och jag så åt vi lunch och sen åkte han och köpte det som fattades,  jord, ogräsättika,
två nya stora krukor och tonfisk till katterna. Han gjorde jättebra affärer och kom hem med två jättesnygga krukor! Så glad jag blev. Han är toppen på att handla stora krukor. Han har tidigare köpt de stora till altanen och till ett hyfsat pris.
Han är så duktig min man. Ja...så planterade vi alla thujorna och resten av blommorna. Det blev så fint och jag känner mig så nöjd. Nu är det klart, så det är bara att klippa gräs och vattna, nu under sommaren. HÄRLIGT !

 

                               

   

Ja..grusplanen är kvar att fixa till och det är sååå tråkigt, för det är massor med ogräs där. Men det är det ogräsättikan är till för. Men just nu blommar det fullt och åter fullt med små blå violer där, så jag näns inte gå på med ättikan förrän de har blommat över. Men Janne och jag har äntligen kommit fram till hur vi ska göra med gårdsplanen, men det tänker jag inte avslöja nu. Det får ni se när det är färdigt. Det kommer att bli sååå snyggt!



                                      


Det tog mig hela eftermiddagen och en bit av kvällen att göra klart allting ute. Sen lagade jag pastagratäng och Janne gjorde sallad och dukade. Angelica och han hjälptes åt med disken, för nu är jag ganska så "mör" i ryggen kan ni tro.

    

I kväll nu så blir det några avsnitt av LOST igen. Det blir bara mer och mer spännande. Hur ska Janne och jag klara oss när vi har sett färdigt på det? Då har man inte det där mysiga att gå och tänka på och se fram emot till kvällen.



                                  

I morgon har jag MIO hela dagen så då behöver jag inte göra något mera än vara med honom. Det är skönt.
Idag har björkarna slagit ut helt och de första blommorna på grannens stora körsbärsträd har slagit ut. Jag ska ta kort på det när det står i full blom och visa er hur vackert det är.
Nu önskar jag er en skön kväll och sen ska ni sova gott.
Kramar från er BIBBI.

LEV LIVET LYCKLIG.

   

                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0