VALBORGSMÄSSOAFTON

Hej alla.
I dag är det den sista April och valborgsmässoafton. Klart man undrar hur vädret ska bli, men ännu så länge så ser det alldeles underbart ut. Men April är April,så...är det den tunna vårjackan som gäller för kvällen, eller är det den tjocka dunjackan? Ja enligt metrologernas spådomar så ser det bra ut för vår del, något svalare än de senaste dagarna
och kallare till natten. (N u får jag nog täcka mina uteblommor) Om man tittar på hur vädret har sett ut under de senaste 30 åren på valborg så kan man se hur det har skiftat från högsommarvärme till vinterkyla.Valborgsmässoafton 1981 liknade en vinterdag på många håll i landet med snöblandat regn och temperatur runt 0 grader i bl.a Stockholm. 1985 var det snöslask i Lund och  snön låg decimeterdjup på en del platser i Småland. Andra år har det varit rena sommarvärmen tex år 2000 då Markaryd i Småland fick hela +29 grader på eftermiddagen. Samtidigt var det över +20 grader på kvällen i de västra delarna på Gotland.. Ja...så kan det skifta.



    


Jag minns en valborgsmässoafton i Stavsjö. Det var varmt och härligt väder och Janne gick en långpromenad med våra hundar i skogen. När han kom hem så hade han plockat en jättebukett med gullvivor till mig! Långa kraftiga skaft och blommor med en alldeles underbar doft. Oh så glad jag blev och vilket fint minne jag fick.
TACK MIN ÄLSKLING !



Just gullvivan är min favoritblomma av alla vårblommorna.

En annan valborgsmässoafton i Stavsjö. Det var JÄTTEVARMT, jag var nyklippt i håret, jag var smal ! (härliga tider)
och jag hade en vit skinndräkt på mig som var så snygg!    

           

Sen så får vi ju inte glömma bort att vår kära KUNG fyller år idag.
GRATTIS  GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN.



Ja med detta så vill jag önska er alla en härlig kväll då vi välkommnar våren.
Må gott alla mina kära vänner.
 
KRAMAR FRÅN BIBBI.

LEV LIVET LYCKLIG.





     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0