VÅREN ÄR HÄRLIG.

Hejsan.
Ja tänk att man kan få njuta så här.... det är härligt, men oj så fort det går nu. För varje dag ser man hur det grönskar mer och mer, gräset växer så det knakar och våra stora björkar nere vid vägen har slagit ut högst upp i topparna.
Det är ju ändå inte så länge sen vi fick den sista snön! Det har varit varmt i natt så det var ingen fara för mina planterade pelargoner. Idag har jag fortsatt med trädgårdsarbetet. Jag har planterat murgröna nere vid vedbon och två buxbom i krukor, åtta penseer och två "gräs" som vill växa i skuggan. Och sen så har jag klippt alla mina rosor! De mot gatan är gamla stora rosbuskar, med de allra ljuvligaste stora, sammetsröda rosor. Men oj så jag rev mig på armarna! Det blödde för fullt, men jag var ivrig och ville göra färdigt, så när jag slutade hade jag torkade blodränder på båda armarna och såg hemsk ut! Men jag är mer än nöjd. I två dagar så har jag kunnat vara ute från morgon till kväll och bara fått syssla med det som ligger mig varmt om hjärtat, nämligen trädgården. Kan väl avslöja att jag inte är särskilt populär hos katterna när jag äntligen kommer in. De ser på mig med en blick som säger: Ä
r det dags att komma nu!
Men så gosar vi lite och sen blir allt bra igen. Får de därtill lite godis, så är man accepterad och förlåten .





Jag har skrivit fyra romaner, men ej fått någon publicerad. Den ena (min första) heter OM NATTEN DANSAR ÄLVORNA.
Den handlar om ett ungt par som är så lyckliga och nygifta. Senare får det ett barn, en flicka, som dessvärre får leukemi
och dör. Och sen fortsätter det med det ena efter det andra... Men i alla fall... När jag skrev den så hade jag jättesvårt att hitta bilder på små älvor  . Nu har jag hittat en massa söta små älvor, så håll till godo, ni som också tycker om älvor.







     

I morgon ska jag ha MIO några timmar. Då hoppas jag vi kan vara ute mycket och att det underbara vädret fortsätter.
Det är nu vi måste samla på oss vitaminer och stärka vårt immunförsvar till nästa långa vinter.,
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe. Det ska bli gott. Ha en fin lördagskväll. Vi hörs i morgon.
Kram från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0