BARNDOMSMINNEN

Hej igen. Hoppas att ni har haft en fin dag. Det har jag.
Jag har funderat lite över hur förändrat allting har blivit under de år jag har levat. Och jag måste säga, att jag känner mig priviligerad. Jo...förstår ni.... Jag har fått åka hölass som barn, jag har fått gå i daggvått gräs, tidigt på morgonen, jag har varit uppe jättetidigt på morgonen i maj månad och hört göken, jag har fått leka på loge, jag har varit med och hässjat hö,
jag har lärt mig simma , jag har gått mycket i skogen och lärt mig vilka svampar man kan äta och inte, jag har fått vara med om riktiga, gammaldags examen med läxförhör, flickornas vackra sommarklänningar och nya knästrumpor
och alla underbara små buketter av lupiner, luktärter, liljekonvaljer, jag har plockat smultron och trätt upp på grässtrå,
jag har plockat sju blomster och lagt under huvudkudden på midsommaraftonen, för att drömma om min tillkommande
och mycket, mycket mera. Sen tänker jag på hur dagens barn växer upp, med dator och tv-spel.....
jag undrar... vad leker de och hur?? Therese försökte förklara för mig när hon var här, men jag förstod inte! Det är klart att de också leker, men vad och hur? Det förstår jag inte.

  



 

   

    

 







 



Nu lämnar jag er för i kväll och önskar er en riktigt fin helg. Vi hörs igen på söndagkväll.
LEV LIVET LYCKLIG.
KRAMAR...ER BIBBI.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad fint det blev!! Verkligen jättefint! Kram!

2009-02-22 @ 16:17:47
URL: http://shajsah.blogg.se/
Postat av: BIBBI

Tack Susanne. Roligt att du tycker det. Kram.

2009-02-23 @ 11:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0