EGYPTEN.

HEJ MINA VÄNNER.
ÄR ALLT GOTT OCH VÄL?
Jag mår bra, men idag har det gått i ett. Fullt upp. Vi har ju världens  tristaste väder så det är bra att man har att göra, så går tiden fort. I  går kväll, efter att ha sett de nyförlovade, om och om igen på TV , så hittade jag inget som föll mig i smaken. Så då satte jag mig framför datorn och fördjupade mig i landet EGYPTEN.



I ett tidigare inlägg har jag berättat om min barndomsvän, ELIN. När hon och jag var 6 år så reste hennes pappa till EGYPTEN för att arbeta. Vi tyckte att han var borta i flera år, men så var det ju inte. Barn har svårt med tidsbegrepp.
Men när han äntligen kom hem så var det ju verkligen en spännande och främmande miljö som han berättade om.

 

För att inte tala om alla saker som han hade med sig hem. Två små 6- åriga flickors ögon var stora som tefat!
Han hade även ridit på kamel och det hade han ett stort fotografi på, med pyramiderna i bakgrunden.
Sen var det en massa prydnadssaker, men det fångade inte mitt intresse, utan en slags... ja..jag vet inte vad jag ska kalla det för. Ett handtag och sen långa hår som hängde som en svans. Det var gjort av åsnehår. Elin och jag kallade den för åsnepiskan, men jag tror att den snarare användes för att vifta bort flugor med på åsnorna.





 

Ni får ju förstå hur ovanligt det var , med en pappa som hade varit så långt borta i världen! Så Elin blev ju omåttligt populär och fick ta med sig en del saker till skolan för att visa. Och sen pratades det om Egypten, dagen lång.
Och jag måste erkänna att jag var avunssjuk på henne...
Det är längesen nu men jag har det kristallklart i mitt minne. Egypten ska ju vara ett attraktivt turistmål, men jag har ingen direkt lust att se det. Däremot så tyckte jag att det var oerhört intressant att läsa om landet, dess kultur och riktigt gamla historia.




   

 

Men det är klart.... Visst far tankarna iväg till "TUSEN OCH EN NATT" och en viss spänning känner man väl när man tänker på EGYPTEN.

I kväll ska jag se DET OKÄNDA och EFTERLYST. Önskar er en fortsatt fin kväll. Vi hörs i morgon.
KRAMISAR från BIBBI.



HA...HA...HA... LEV LIVET LYCKLIG.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0