EN KALL DAG MED SOLSKEN.

Hej alla. En ny dag... Har Mio idag och vi har varit ute och gått i det vackra vädret. Och då såg jag något som jag inte har sett sen jag var barn. Nämligen domherrar. Tre stycken. Fågel Rödbröst, ni vet... Det var roligt.

   

På vår promenad såg vi även två "rumpor" sticka upp ur vattnet. Nämligen från änder, på jakt efter något läckert att äta från sjöbotten.



Annars har vi mest lekt idag. Mio har ont av tänder som håller på att bryta igenom. Han har fått sin tredje tand och fler är på väg. Han dreglar jättemycket och är lite kinkig. Det han helst vill leka med just nu är bilar. Och han kan stå i kökssoffan hur länge som helst och titta på bilarna som kör utanför på gatan.


                     

   


    

Han har även lärt sig att säga det typiska "brumlätet" som alla småpojkar använder sig av när de leker med bilar.
Och så fort någon av katterna springer förbi så säger han HEEEJ ! Det låter så gulligt.



                                           

Nu ska jag börja med middagen. Mio ska vara lite längre idag för hans föräldrar har lite att uträtta.
Idag ska vi ha falukorv och potatismos och rårivna morötter för det vet jag att han gillar.

Ha en fortsatt bra måndag och ta hand om er själva och varandra. Kramar från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0