SEN LÖRDAGKVÄLL

Hej mina vänner. Har ni det bra, så här på lördagskvällen? Janne och jag har haft det så bra idag. Lugnt och skönt.
Vi har ätit plankstek. Jag fick tag i fin rostbiff, och kände för att göra plankstek. Det var så gott! Sen har vi börjat att se en bra film på TV, som vi ska se färdigt i morgon.
Det har snöat under dagen, till och ifrån, så nu är det vitt igen på marken.
I morgon får vi hjälp med rummet som vi ska renovera. Men Janne har redan börjat, så han har rivit tapeter och börjat måla. Men han behöver hjälp med att sätta upp väven. Det är för svårt att göra ensam och jag kan inte hjälpa honom.
Susanne kommer till lunch och sen kommer Fredrik när han har jobbat färdigt. Susanne är så duktig att jobba på.
Hon klarar det mesta.



Och helt utan vidare så fick jag blommor av min älskade make! Lila tulpaner. Jättefina! Och så glad jag blev.
Det var verkligen helt oförberett! Om det säger han själv... -Jo jag har mina ljusa stunder....
Tack  tack  gulleJanne ! !


Våra katter blir lite oroliga när vi börjar att flytta på saker och möbler. Det tycker de inte om. Allt ska vara som det brukar
så de kan ligga på alla sina platser, fåtöljer och sina korgar och små hus. Då är det bra.
Lilla SUSSI växer så det knakar! Hon börjar bli långbent nu. Och hon har så fint temperament. Och nästan aldrig har hon klorna ute när hon leker, utan hon tar mjukt med tassen och petar bara. Alla som ser henne tycker att hon är så otroligt söt. Och det är hon...Visst är alla kattungar söta, men SUSSI är jätte, jättesöt!



Tänk ni.... när vi kommer så långt så det är barmark och helt torrt på marken. Då är det lätt att leva!

Men tills dess så får vi göra så gott vi kan. TEX... ATT LEVA LIVET LYCKLIG.
SOV GOTT mina kära. Vi hörs i morgon.
Kram från Bibbi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0