SUSSI...OCH OPERAHUSET I SYDNEY.

God kväll på er.
Tänkte visa er hur min lilla Sussi växer.













Bedårande inte sant? Hon är snart 3 mån. och  växer så det knakar! Full av bus och kompis med alla. Hon får fart på ,
de i hennes ögon, "gamla gubbarna" också.  Och varje natt sover hon på HUSSES!!! arm. GRRRR!

   

EN AV VÄRLDENS MEST KÄNDA BYGGNADER, det är OPERAHUSET I SYDNEY.


Byggandet var komplicerat, både tekniskt och politiskt. 1966, efter 7 års byggande, hoppade arkitekten, JÖRN UTZON
från Danmark av och huset stod inte klart, förrän 1973, efter 14 års byggande ! Det är inte 1 utan 3 hus.
KONSERTHUS -OPERAHUS -RESTAURANGHUS.
Hela OPERAHUSET är täckt med gräddgula och vita kakelplattor från HÖGANÄS. Man har använt över 1 Miljon kakelplattor från Sverige till OPERAHUSET i SYDNEY. VISSTE NI DET ??


NU SÄGER JAG GOD NATT OCH SOV SÅ GOTT.KRAMAR FRÅN BIBBI.

AB IMO PECTORE.

Kommentarer
Postat av: Sosso

Så otroligt söt hon e...jag vill då inte ha nån katt, absolut inte när jag ser dessa bilder :P



Fy att Fredrik skall vara så emot...



Kramis

2009-02-27 @ 11:25:08
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: BIBBI

Ha..ha.. ja det är inte lätt... man får lirka med männen, vet du...

2009-02-27 @ 15:03:43
Postat av: Erika

Vad söt den nya katten är. precis som era andra.:) Kram Erika

2009-03-06 @ 08:26:55
URL: http://erikacarlsson.blogspot.com
Postat av: Bibbi

Tack Erika. Det är många som tycker och det finns ju en anledning till att vi valde henne... hi ..hi

Kram från bibbi

2009-03-06 @ 13:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0