SEN SÖNDAGSKVÄLL, MEN MYCKET NÖJD MED DAGEN.

Kära vänner. Hur har dagen varit?Det har ju varit lika vackert väder idag som igår och det är ju alldeles fantastiskt!
Har ni hört hur vårfåglarna sjunger?
Therese och jag har gjort vår första shoppingrunda. Hon gjorde diverse inköp som hon var mycket nöjd med!
Och jag fick tag i det som jag skulle. Vi träffade Stefan med familj på ÖB. De hade kört sönder sin pulka och var på jakt efter en ny. När vi hade handlat klart så åkte vi bussen hem och sen blev det fika. Sen försvann Therese upp på rummet med sina paket och jag började planera för middag. Maccaronigratäng med jättegod sås. En alltiett rätt. Visste ju att MIO skulle äta också ,så den maten var O.K. för honom med. Snart hörde jag dem i dörren och då var det på med kaffet och fram med muggar. De hade ganska bråttom för mötet började 17.00.
När de åkt så fixade jag till gratängen och sen åt vi. Therese gillade maten och tog en portion till. Och lille MIO äter nu själv. Sen diskade jag och därefter lek med MIO. Therese och jag rullade boll till MIO och körde med bilar.
Men när klockan var 19.00 började han bli väldigt trött.
När Susanne och Fredrik hämtat sin lilla prins, så gjorde jag en efterrätt till mig och flickorna. Frukt i ugn, som var mina egna barns favoritefterrätt. Mums .. Mums..
Så blev det lite TV-tittande och lite sitta vid datorn, men 21.15 låg båda tjejerna.
Jag är trött, men har svårt att varva ner. Det känns som när jag jobbade inom industrin och på ackord. När man då kom hem efter avslutat pass ,så kom man på sig själv med ,att t.o.m. ÄTA på ackord. Det är illa.
Therese är oerhört förtjust i katterna. Våra katter gillar inte barn alls, de mår direkt dåligt av gap och skrik. Men Therese med sitt lugna väsen, lyckas t.o.m. få klappa Savannah, som är väldigt skygg och blyg för främmande.
Ja så har den här dagen varit. Nu ska jag försöka komma till ro. Ska krypa ner och lyssna på den fina musiken som Janne och jag alltid har på när vi ska somna.
Hoppas att ni mina vänner ,får en skön natt med god sömn.
Tänker på er alla. Vi hörs i morgon.
Kramar från Bibbi.

AB IMO PECTORE.































De fina porslinskatterna som står på varsin sida om den vackra azalean har jag fått av min syster Christina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0