ATT SEGLA I SKÄRGÅRDEN.

Hej. Jag har aldrig seglat. Jag har varit ombord på en segelbåt en gång i mitt liv och fick en liten provtur.
Janne däremot... han har ägt en segelbåt. En SHIPMAN 28. Så han har sett det mesta av skärgården.
Det enda jag har sett av vår storslagna skärgård, är när man åker med Finlandsfärjorna.

 

Men jag har väl inte direkt haft någon lust till att segla heller, än mindre att vara båtägare. Jag tycker att säsongen i Sverige är alldeles för kort för att ha en båt. Och så är man väldigt beroende av vädret.
Men visst... är det en härlig sommar så är det säkert en mysig upplevelse.

   

Men jag tror att jag föredrar "landbacken".



Annars så älskar jag ju havet, men inte precis att åka båt. Att bada i, passar mig bäst.

 

Och att semestra i en liten fiskestuga eller annan hyrd stuga, precis vid vattnet. DET ÄR MYSIGT!



ÖLAND tillhör ju mitt svenska paradis. Dit skulle jag kunna åka hur många gånger som helst per år.

 

Men nu är det vinter och VÄLDIGT långt till sommaren. Men visst är det kul att drömma.....

Ha det BÄST. Vi hörs.
Kramar från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0