DEN FÖRSTA DAGEN PÅ DET NYA ÅRET.

Hej mina vänner. Hade ni det bra igår på nyårsaftonen? Ingen huvudvärk i vänstra ögonbrynet? Nej jag skojar hi hi...
Själv hade jag det supertrevligt! Som jag berättade så gick vi ljuspromenaden inne i centrum. Det var så vackert och så otroligt kallt! Det blåste en isvind från Vättern och tårarna bara rann av kylan. Men.... och det ska poängteras..... gissa om det var skönt att kunna gå en nyårsafton inne i stan utan att hoppa högt för alla smällare och raketer! Det har nämligen totalföbjudits här i Motala och vid övertramp så har polisen rätt att ingripa. Tyvärr gäller det bara centrum, men det är alltid en början. Det riktiga "smällandet" började 24.00 och tog slut 00.30. Det har vi aldrig upplevt tidigare! Så visst har det blivit en förbättring. Men för vår del kommer det försent, för nu är alla våra skotträdda hundar i Paradiset och behöver inte bekymra sig om mardrömslika nyårsaftnar på jorden. (PUSSAR TILL ER MINA ÄLSKADE HUNDAR)


Ja sen efter ljuspromenaden så åkte vi hem och fikade hos oss och därefter fortsatte vi firandet hemma hos Susanne och Fredrik. En rädd och ynklig Nico tog emot oss och han mådde riktigt dåligt. Stackars fina Nico. Livet har inte varit så snällt mot dig den sista tiden.
Hur som helst.... Vi skrattade så vi fick magkramp och kvällen gick hur fort som helst.

Idag skiner solen. Det om något, är väl en fin början på det nya året!
På programmet idag står en härlig skogspromenad med fika. Gäller att klä sig varmt.
Ha det allra bäst mina kära vänner. Vi hörs snart igen.
Kramar från er Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack för en underbar kväll med er! Fredrik mår lite halvdåligt idag, men jag hoppas han ska orka köra till skogen. Kramar

2009-01-01 @ 12:17:31
URL: http://shajsah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trist för Fredrik, hoppas att han bara är trött och inte blir sjuk. Du hade tänkt på allting, Susanne och allt var så fint och trevligt. Än en gång... TACK !

2009-01-01 @ 17:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0