KALAS, KALAS, KALAS.

Hej mina vänner. Nu är jag här igen. Har varit en bra dag.Först 6-års kalas med trevlig gemenskap och sen fika hos Stefan och Ida på kvällen. Benjamin har blivit så stor och duktig. Han var så glad när vi kom så han studsade mellan golv och tak. Han fick mest kläder(så hans föräldrar blev glada i alla fall!) Men han tyckte att det var så fint och tackade så duktigt. Ja... han fick roliga saker också och en jättefin tårta, så han var säkert nöjd med sin dag.




I dag har jag hunnit med att vila en stund mitt på dagen. Det gjorde underverk kan jag säga! Förr så vilade jag alltid mitt på dagen, eftersom jag har så mycket problem med min rygg, men sen har den där dumma tanken smugit sig in igen, att jag inte har tid. Ja jag vet.... Det är jättedumt, men något som jag har fått brottats med i hela mitt liv. Att jag VISST har tid och att jag FÅR gå och lägga mig, när jag känner att det tar emot i ryggen. Och att jag är INTE en dålig människa för att jag ligger och vilar i stället för att göra det och det.... Kan upplysa er om att det är svårt att lära sig det. För en del, särskilt yngre personer, är det helt o.k. att lägga sig, men det är det inte för mig. I sängen ligger man bara om man är riktigt sjuk,
det har jag fått lära mig. Och är man inte sjuk så arbetar man. Punkt och slut.

                                             



                                                                             




I morgon är det jobbardag för Janne och Angelica och jag ska ta itu med julsakerna. Och sen........ ska vi äta den efterlängtade lutfisken! Det har inte blivit av tidigare men det ska få bli vår avslutning på julen. Inte så tokigt eller hur?

De nya almanackorna som jag har hängt upp är redan fullklottrade med allting som vi ska på, typ, läkarbesök, tandläkare, födelsedagar, resor osv.... De är så nya och fina och oskrivna, men snart har man klottrat in det som ska hända i ens liv. Men så är det.

Tänk att det nya året redan startat och man vet inget vad som väntar..... Självklart hoppas man att bara bra saker ska hända och visst är det tur, hörrni, att man inte vet om något annat. Det vore förskräckligt om det bara var tunga svåra saker som stod till buds och man visste om det, då skulle man ju inte vilja vara med mera...
Själv behöver jag varken rikedom eller ett liv i lyx, det är inget sånt jag önskar mig. Nej, bara att vi får vara friska och att de som behöver arbeta har sina jobb att gå till och de som är utan, att det ordnar sig för dem med. Att alla mina små barnbarn inte drabbas av olyckor eller sjukdom, att vi får fortsätta att ha så här roligt som vi har i familjen när vi alla träffas
DET ÄR GULD VÄRT FÖR MIG OCH INTE ALLS EN SJÄLVKLARHET FÖR ALLA.



Till BENJAMIN VILL JAG SÄGA : Tack för att vi fick komma på ditt kalas. Det var jätteroligt och du är en sån fin storebror till dina syskon. Hoppas att din dag blev jättebra. Pussar från Farmor och Farfar.






TILL ER ANDRA ÖNSKAR JAG EN GOD NATT MED SKÖN VILA.

AB IMO PECTORE, MINA VÄNN

Kommentarer
Postat av: Sosso

Hej



Sitter på jobbet nu men skall visa det för honom när jag kommer hem.

I helgen kommer pojkarna oxå så får se om jag visar det senare i helgen efter att de åkt hem.

Om inget annat hörs ang Mios firande så ses vi där på söndag



kram



Sosso

2009-01-09 @ 10:41:24
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: Bibbi

OK. det blir bra.

2009-01-09 @ 13:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0