OM AFTONEN I BRASANS SKEN....




Hejsan! Igår var det ruggigt kallt och det blåste. Under dagen så hade jag eldat en brasa på övervåningen i vår kamin.
(Finns en kamin på båda våningsplanen.) Inte för att vi behöver för värmens skull, för vi har bergvärme och det är toppenbra. Man behöver aldrig bekymra sig, utan det sköter sig självt. men för mysfaktorns skull så tände jag en brasa.
Gissa om katterna tycker det är riktigt skönt! De ligger mitt framför brasan och när man känner på deras pälsar så är de glödheta! Förstår inte hur de står ut?





Hur som helst..... När det var dags att gå och lägga sig så tyckte jag att vi nog behövde elda lite där nere också. För katternas skull. För de flesta sover där nere. Sagt och gjort. Kl. 23.30 gick jag ner i källaren och hämtade ved. Jag hade bara nattlinne på mig och det var riktigt kallt. Det gick bra att tända och katterna flockades direkt omkring mig.
Snart sprakade det så mysigt och värmen spred sig i rummet. Jag satte mig tillrätta i fåtöljen och hade katterna runt benen. Det var så lugnt och tyst, inte en bil på gatan utanför. Tog mig ett glas rosevin där framför brasan. Det värmde
och var gott. Katternas spinnande, doften från julgranen, vinet som värmde inombords och att se på den sprakande elden var rena terapin. Avslappning i allra högsta grad!

Jag la in ett fång ved till och sen väntade jag på att det skulle brinna ner. Gissa om jag sov gott när jag gick upp och la mig i min säng!

    I dag då..... Ja en ganska mulen dag. -4 grader men har kännts mycket kallare. Var till Susanne och lämnade gardiner som jag sytt åt henne. Blev jättesnyggt och jag är så avundssjuk på tyget,(som inte går att få tag i mera) Sen hem och lagat kålpudding som var jätte-jättegott! En av mina favoriträtter. Nu är det bara slappa framför tv.n som gäller.
Hoppas att ni alla goa vänner har en mysig lördagskväll. Vi hörs snart igen. Kramar från Bibbi.
LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad mysigt det lät med brasan, vinet och kissarna!! KRAM

2009-01-05 @ 21:02:36
URL: http://[email protected]
Postat av: mamma

Ja det var en riktigt skön stund som jag ska bevara i mitt minne. Kramis

2009-01-09 @ 13:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0