Riktigt Kallt!





Hej alla.Hoppas ni mår bra i vinterkylan. Är ju inte så mycket snö, men riktigt kallt! Trots kylan ska Angelica och jag gå en riktig långpromenad i dag. Det är ju SOLSKEN och då vaknar livsandarna.
Sen står det inte så mycket mera på programmet. Erfarenheten har lärt mig att inte planera alltför mycket. Det brukar resultera i  djup besvikelse om planerna inte blir som tänkt. Därför är det bättre att låta dagen bli till vad den blir.



Bilden påminner mig om vintrarna som var förr. Hua, vad man frös! Snön som kröp innanför pjäxorna, snö innanför nacken när man lekte, vinden som blåste rakt igenom den tjocka tröjan eller jackan. Fanns ju inte alls såna bra barnkläder som det finns nu! Och inte är vintrarna heller så kalla.
Ändå var vi barn alltid ute! Näsan rann och kinderna var illröda av kylan. Men vi hade så roligt! Det var spark eller bob (kälke på medar) som gällde. Och det gick ju bra för snön var nästan alltid hårt packad så medarna skar inte igenom.
Men det är många år sen....... Nu sitter allt för många barn inne framför tv och dator. Undra på att motståndskraften sjunker och att fetma bland barn ökar. Det är skrämmande. Och vart tar fantasin vägen?
ej fram för dagis där barnen vistas mycket utomhus.




Trots kylan sänder jag en varm kram till er alla. Ha det gott och njut av söndagen, önskar Bibbi.
LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0