TULPANMÅNADEN JANUARI.



Hejsan alla vänner. Ja nu är den här. Den här härliga månaden när alla tulpaner börjar finnas i affärerna. Röda, rosa,
gula, orange..... Man kan köpa en bukett till sig själv, bara för att det är måndag eller för att man behöver piggas upp
priset är ju överkommligt. Frasandet som hörs när man arrangerar dem i vasen är härligt och sköter man dem rätt så står de ganska länge, tycker jag.

            






Den här vackra sorten har jag i min trädgård. Den heter Angelique och det finns en söt liten  historia om den.
När vårt fosterbarn flyttade ifrån oss under kort period, så tyckte jag det blev så tråkigt. Så istället för att gå och titta på den tomma sandlådan där hon hade suttit varje dag, så planterade jag den proppfull med tulpaner som hette Angelique.
När Angelica, som snart var tillbaka till oss ,fick höra det, så såg hon till att köpa nya Angeliquetulpaner till mig, så
att jag även får njuta av dem här. (När vi flyttade så blev ju tulpanerna kvar i sandlådan)
Så varje vår som de blommar så tänker jag på den historien.

      







Det blev ingen familjefest för Janne och mig. Vi är så pass dåliga med vår förkylning och jag har även feber idag.
Men vi hade båda sett fram emot det och jag hade köpt en ny klänning för detta tillfälle. Men sånt är livet...
Hoppas ändå att mina små gulliga barnbarn fick en rolig fest.

Nej vänner.... nu väntar sängen. Jag fryser så jag är helt knottrig på kroppen.
Ha det BÄST ni alla och..... LEV LIVET LYCKLIG.
Kram från Er förkylda BIBBI.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0