VÅREN ÄR PÅ GÅNG.


Hej. Ja ni tror väl kanske inte på den rubriken, men faktum är att idag hörde jag vårens första fåglar och invid husväggen blommar snödropparna för fullt. Jag blev ganska häpen...... Det är ju bara januari månad.
Men det kan komma både snö och kallt väder innan den riktiga våren bryter ut, det känner vi ju till.

Jag har gått en långpromenad idag. Det var skönt.  Jag tyckte jag kunde känna hur endorfinerna vaknade till i kroppen.
Men sen har jag känt mig lite småfrusen. Ska snart ta mig en kopp kaffe.

Idag mår mina gullekatter bättre. Det verkar som att det är Alessandro som har fått det sist, så han har sovit hela dagen.
Och sova är den bästa medicinen mot allt.
Nej... nu sitter jag och somnar. Ska ner och sätta på kaffe. Snart tillbaka.



Så där ja.... Nu har jag en stor mugg med rykande ,svart gott och doftande kaffe framför mig.
Inget särskilt att se på tv i kväll. Jag kanske ska fortsätta och läsa min bok. Borde egentligen stryka, men hur kul är det?
Vad ska ni göra, mina vänner? Väntar det något spännande för er, eller en god middag? Kanske ska ni på ett kalas,
eller så kanske ni fyller år själva? Eller ska ni gå på bio? Den där nya filmen, MAMMUT, ska ju vara så bra.
Jag ska laga middag, blir pasta sallad idag med kycklingfile´. Och sen blir det bara gos och lek med katterna
och tidig kväll. Det känns som att det passar bra idag. Man ska vara snäll mot kroppen. Det är ju den enda vi har.



Enligt väderleksrapporterna så förväntas det inte att synas någon sol de närmaste dagarna. Men vi får tända lampor
i stället så att vi får det ljus vi behöver. Fast enligt experterna så är inte det alls tillräckligt för oss. Vi behöver det riktiga
solljuset. Och jag har svårt med mörkret... det ska jag villigt erkänna.
Nog talat om det.......



Till helgen ska vi börja renoveringen av nästa rum. Det ska bli roligt. Sakta men säkert, tar vi en bit i taget.
Och att gemensamt komma fram till hur man ska ha det är det roligaste. Om allt blir som vi har tänkt så kommer här att bli väldigt fint till slut. Men det är mycket kvar, både ute och inne. Men det går inte att göra allting på en gång.



Under februari månad har vi inga födelsedagar. Det är skönt att få pusta ut, det tycker vi alla inom familjen. Så vi brukar skoja och säga att om någon funderar på att utöka sin familj, så välj månaden februari. Sen har vi juli också, men där säger tjejerna stopp. Det är ingen som vill föda barn i juli. (Jag förstår dem! )



Nu är det helt mörkt ute och klockan är 16.45. Man tycker inte att man hinner så mycket på dagarna nu, jämfört med på sommaren. Och det beror ju på mörkret. Vi tycker att dagen är slut, för att det blir mörkt. På sommaren är det många timmar kvar på dagen när kl. är 16.45. Det är ju lika många timmar oavsett om det är sommar eller vinter , men det känns inte så.


Men nu är det dags för mig att börja med middagen.
Ha det så bra mina vänner. Kramar till alla från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0