VIKING CINDERELLA



Hej vänner. Då min man Janne kör resenärer till Viking Cinderella, så har det naturligtvis blivit en del kryssningar även för oss på detta skepp. Ibland i sällskap av barnen och ibland ensamma. Ibland så ofta att det tom blivit lite tjatigt.



Helst vill jag åka på våren eller försommaren, då det är skönt och uppfriskande att sitta på däck.



Cinderella är ju väldigt stor och enda gångerna vi har upplevt någon form av trängsel, är vid buffen. Men oftast tar folk det de ska ha och skyndar vidare. Personalen är alltid jättetrevlig och tillmötesgående.





Vi har åkt både helger och vardagar och aldrig råkat ut för något otrevligt. Visst.... på helgerna är det mycket ungdomar
och de kan ju vara lite högljudda och stökiga, men var är de inte det?



Jag vill helst inte "kryssa" på hösten. Det har ingen betydelse för Janne, men jag blir olustig vid tanken på Estonias förlisning. Är alltid mera rädd för typ stormar och" hög sjö" på hösten. Jag blir aldrig sjösjuk utan det är paniken för att något ska hända som skrämmer mig, mera på hösten än våren. Känns som att det skulle inte vara lika farligt att hamna i "plurret" när det är solsken och varmt, än om det är gråkallt och blåsigt.










I dagens Östgöta Correspondenten stod följande vers att läsa idag:


MOGENDANS

Till Finlandsfärjans mogendans
det kom ett stillsamt äldre par,
,jag tror från Norrland någonstans,
hon liten, han en gänglig karl.

De dansade, med elegans
han förde och hon följsam var.
Det var som om de åter fanns
uti sin ungdoms flydda dar.

I dansen tycktes hon bli förd
till tiden när hans hjärta vanns
när han blev hennes, hon blev hans.

Jag iaktog och blev rätt rörd
och tänkte det är gott man minns
att kärlek finns, hur hjärtan vinns.

                                             OMEGA

Ja....visst har vi väl alla någon gång sett ett liknande par, som i versen. Man riktigt ser hur de letar sig tillbaka till en svunnen tid....

Mycket bra underhållning har det varit på Cinderella. Av olika slag. Men nu tycker jag karaoken har fått alldeles för stora proportioner. Det är inte ALLTID roligt att lyssna på andra! En del (ett fåtal) sjunger bra men de flesta sjunger "hellre än bra". Väljer man då att gå till ett annat ställe för underhållning så visar det sig att det är karaoke även där! Det är inte så kul tycker jag. Men smaken är likt baken delad!

Nu önskar jag er en fortsatt skön kväll. Med vila och avkoppling för er som har jobbat, både borta och hemma.
Ta en kopp härligt kaffe eller te och var glad över dagen som ni har fått uppleva och se fram emot nästa.

KRAMAR TILL ER ALLA FRÅN BIBBI.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0