VINTER




Hej mina vänner. Nu har KUNG BORE etablerat sig igen. Få se hur länge han tänker stanna den här gången. Men så har det varit de sista åren, att efter Julhelgerna så kommer vintern, med eller utan snö. Visst förstår jag att alla barn och deras föräldrar tycker att det är mysigt, och det bjuds ju onekligen på en annan sorts aktiviteter när det finns snö. När mina barn var små, så tyckte även jag att det var kul när snön kom. Men i dag är det inte lika kul.

  

Det drar med sig så mycket i form av  störningar i trafiken, halkolyckor både för dem som färdas i  ett fordon och för de som går. Undrar egentligen hur många benbrott per vinter, som beror på halka ?



Så vackert som på bilden är det inte idag, för det är mulet. Men det snöar rikligt.

Jag har en ledig "sköta om mig" dag idag. Jag tänker elda i kaminen så jag får det riktigt gott och varmt och sen ska jag bara ligga och läsa, kanske sova. Jag har fortfarande ont i halsen och feber. Det känns ganska envist, men jag är tacksam att jag idag erbjuds denna möjlighet till att bli frisk. Otaliga är de gånger som jag har fått gå till jobbet och varit sjuk!

Till er alla som färdas i bil idag.

KÖR INTE FORTARE ÄN DIN SKYDDSÄNGEL KAN FLYGA.

Ha det bäst. Kramar från BIBBI.

AB IMO PECTORE.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Nu smälter ju snön igen! Önskar att det kunde komma mer snö och verkligen bli vinter! Så man kan åka lite pulka! Hundarna blir så himla skitiga när det är sånt här väder oxå..

2009-01-24 @ 13:05:25
URL: http://shajsah.blogg.se/
Postat av: Mammi

MMM.... Är det någon som vet hur det är med smutsiga hundar så är det jag! Fy och usch för slask när man har vita golden retriever, säger jag.

2009-01-25 @ 00:15:15
Postat av: Arandur

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-25 @ 00:22:56
URL: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0