I kväll blev det sent.

Hej mina vänner. Idag är jag sen och det kommer att bli bara ett inlägg, men bättre sent än aldrig.... Förmiddagen gick åt till ögonbottenundersökningen. Det gick mycket bättre än jag hade förväntat mig och resultatet gav ett bra svar, nämligen att allting såg normalt ut. Skönt.. nu kan jag släppa den oron. Själva undersökningen gick väldigt smidigt till väga. Bedövningsdropparna sved emellertid som eld! Men det varade bara ett kort ögonblick. Sen mättes trycket i ögat, som var o.k. Därefter  fick jag pupillvidgande ögondroppar och sen vänta i 30 min. När tiden var ute var det dags för fotografering och då skulle man titta på en röd lampa med uppspärrat öga. Sen brände en blixt av rätt i ögat så man blev fullkomligt blind! Och sen samma procedur på det andra ögat. Hela eftermiddagen har jag haft dimsyn och varit väldigt ljuskänslig. Men det hör till fick jag veta.
Jag gick nämligen ut och gick på eftermiddagen och det var lite svag sol, men oh, så besvärligt det blev! Jag borde ha tagit på mig solglasögon. Men detta var ju första gången som jag gjorde det här, så nu vet jag till nästa gång, som ska ske 2011.
Nog om detta.



Vi hade tidigare pratat om att resa till Mallorca i sommar som vi brukar, men vi har ändrat oss. Konstigt nog så var det jag som inte ville åka. Det har nämligen ALDRIG hänt tidigare. Det  har alltid varit jag som har tvingat fram ett beslut att åka
Men plötsligt så tycker jag att det blir så mycket. Sommaren går så otroligt fort ändå. Jag vet att Janne och jag tyckte att vi hann inte sitta så värst många gånger på vår fina altan förra sommaren, så därför vill jag att vi stannar hemma den här gången.. Jag fyller 60 år i Juni och då ska vi ha kalas och sen så firar Janne och jag silverbröllop också det i Juni, så det blir två stora saker efter varandra. Och så har vi ju en del projekt på gång som måste ske under sommaren och ni ser själva.... Ska det finnas tid till avkoppling och skön vila så får det inte bli mer inbokat. Vi ska även åka en tur neråt landet efter vår bröllopsdag, vilket jag ser fram emot.


I morgon ska jag till optikern och kolla min syn. Jag behöver nya glasögon, för de jag har gör inte stor nytta längre.
Synen har försämrats avsevärt sen jag fick diabetes. Och så ska jag in på apoteket (igen) för att de ALDRIG har all medicin hemma när jag ska ha!! Jag blir så trött på att behöva åka fram och tillbaka flera gånger!!!!!



I helgen ska Janne måla det vita som återstår i vardagsrummet och sen ska jag lägga upp bilder så ni får se.
Vi är så nöjda och det är så roligt. Jag har fixat med alla fotografier på barn och barnbarn och köpt nya ramar och det blev precis som jag ville. Och så har jag städat fint så nu luktar det rent och nytt och lite svagt av målarfärg.
Nästa projekt blir hallen här uppe. Det tror jag nästan att Janne och jag fixar själva.

       

Hyfsat väder idag. Mulet i morse. Sen kom solen och det var härligt. Men sen började det att blåsa. Inte fullt så härligt
Sen mulet igen i flera timmar och så lite sol framåt kvällen. Men har ni märkt att det faktiskt är ljust ända till framåt 18-tiden!! Visst är det underbart! Och i och med att det har blåst idag så har det torkat upp väldigt mycket. Janne ringde förut och sa att det var så torrt och fint på vägen. Det är alltid skönt att få höra..
Här är tyst i huset. Alla katter sover. Angelica har precis sagt god natt. En och annan bil hörs åka förbi utanför.
Jag ska snart gå ner för att ta min nattspruta och så ska jag äta en smörgås. Sen ska jag leta fram ett par veckotidningar som jag fortfarande inte har läst och så krypa ner i sängen. Det ska bli så skönt. Och så  hoppas jag att Janne hinner komma innan jag somnar. Då sover jag lugnare.

Önskar er alla en skön natt med härlig sömn och vila så ni får vakna fräscha och pigga i morgonbitti och glädjas av den härliga känslan:  FREDAG !!!

Sov gott och kram från Bibbi.

AB IMO PECTORE.






Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack för besöket igår! Det var kul att träffa er. Har du nåt tips på några uppiggande tabletter man kan ta? Alltså sånt man köper i hälsokostbutiker. Jag är alltid så himla trött!! Kram

2009-03-05 @ 22:26:35
URL: http://shajsah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0