Kung Bore på besök igen... Var är du Gumman Tö ?

God morgon.
Jaha... så är han här igen. KUNG BORE alltså. Gatan  utanför är täckt av ett tjockt lager med snö och plogbilarna kör fram och tillbaka. Visserligen är solen framme och KANSKE.. lyckas den smälta bort det mesta under dagen. Men människor är ute och skottar för fullt, så de tror nog inte på att det ska försvinna enbart av solens kraft.



Men jag har inte gett upp hoppet. Jag vet att våren ligger i startgroparna.



En varg har skådats vid Ruda. Det blir jag glad över. Jag värnar nämligen om vargstammen och tror inte ett spår på att den skulle utgöra ett hot mot människor. Däremot är det ju bevisat att den tar vissa djur, för sin egen överlevnad, men så går det ju till hela tiden i naturen. Men visst förstår jag boskapsägarna... tex om deras stackars får, som är dräktiga
stressas till döds. Men det som händer hela tiden i naturen ser vi ju inte. Jag mår lika dåligt av att se ett lejon fälla en hjort på TV. ...ÄTA ELLER ÄTAS. Det är så det är och det kommer vi ALDRIG att kunna göra något åt, så varför ska just Vargen vara värre än andra djur. Det förstår jag inte.



Idag MÅSTE ! jag tvätta och stryka ! Hur kul och romantiskt är det !? Men jag ska försöka sno på så är det gjort sen.
För övrigt vet jag inte vad Janne har för planer eller vad dagen ska innehålla. Den som lever får se !
Han har börjat planera så smått för sin "herrmiddag" Jag tror att de kommer att få jätteroligt!
Men jag misstänker att han vill ha lite hjälp med maten. Och det ska han få. Men jag kommer bara att göra det som han inte klarar. Resten är hans och killarnas jobb.



Här ska ni få med er fina och tänkvärda ord för den här dagen.



Var rädda om varandra och ha en härlig dag.
Kramar från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0