MÖTE MED OPTIKERN SOM GJORDE MIG KONFUNDERAD !

Hej hej !
Idag har jag träffat optikern och jag vet inte vad jag ska säga. Enl. honom så har jag ett mycket komplicerat synfel som det är svårt att hjälpa till med. På vänster öga ser jag bättre MED glasögon, men sämre utan. På höger öga är det tvärtom. Det går inte på något vis att få bättre syn med hjälp av glasögon på höger öga. Att köpa nya glasögon skulle vara bortkastade pengar, tyckte han. I stället så kan jag köpa lite starkare läsglasögon att använda när jag skriver eller läser och för övrigt så kunde jag gott vara utan glasögon, tyckte han. Jag har så pass skaplig syn ändå, så jag klarar mig.
Så jag får fortsätta med att slita upp glasögonen ur handväskan varje gång jag är i affären och behöver läsa på något paket. Vi människor vill ha snabba , enkla svar på allting och snabba, enkla lösningar på det mesta. Men den här gången blev det inte så. Att jag upplever det som att synen har förändrats hör i hop med min diabetes. Den ändrar sig med blodsockervärdena. Jag uppskattar att få raka, ärliga svar och det tycker jag att jag fick idag. Och sen är det skönt att veta att jag inte har förändringar på ögonbotten. Han förstod så väl att jag kände mig irriterad när jag tog på mig glasögonen, för synen blev ju bara bättre på det ena ögat.! Jag tycker bara att det är SÅÅÅÅ konstigt att ingen annan optiker har märkt detta fenomen tidigare, så många som jag har varit hos under årens lopp!

  

      

Nåväl...efter det något omtumlande beskedet så gick jag in på Systembolaget och letade efter ett Rose`vin, mousserande, som jag har letat länge efter. I dag fick jag tag i det. Därifrån in på Ur och Penn och köpte mig en ny klocka. Och till sist väskaffären!! Jag är så såld på väskor. Och skor. Slog till med ett köp av en vit, lite större skinnväska.
Så snygg ! Och så mjuk ! Jag är överlycklig över den.
Ja.. så var det dags att tampas med apotekspersonalen igen, men idag gick det bra. Jag fick ut det jag skulle ha och då var allt frid och fröjd. Sen behövde värdekortet till bussen fyllas på och där var det värsta långa kön!
När jag ÄNTLIGEN fick hjälp och kommer ut...så går bussen. 30 min. till nästa! Så då fick det bli en sväng in på Vero Moda också. men jag hittade inget där som föll mig i smaken.

    

Väl hemma så blev det lite snabblunch för Janne stod klar att åka till jobbet. Sen hamnade jag här och nu tänker jag gå ut och gå.
Jag har en dundrande huvudvärk som bara ökar på. När jag kommer tillbaka från promenaden ska jag ta lite kaffe och sen lägga mig och vila. Det blir skönt.

Ha en fortsatt bra fredag. Vi hörs till kvällen.
KRAMELIKRAM från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0