ÖLAND

Go kväll på er. Så har turen kommit till kvällens inlägg.Och det ska handla om min kärlek till Öland. Jag kan inte räkna hur många gånger vi har varit där. För många , många år sen, så var jag där som ung flicka och tältade. Ett år var det husvagn. Sen blev det tält igen. Ett år lyckades vi få hyra en jättemysig stuga, som låg precis vid vattnet, och sen var jag fast. Vi har hyrt många stugor där, men just den där vid vattnet blev min drömstuga.Jag fantiserade om den stugan och önskade att den var vår. Jag hade opererat mig för diskbråck och var inte fullt så rörlig, men den sommarvistelsen på Öland, blev en av de allra bästa i mitt liv. Barnen kunde springa ner själva och bada och precis utanför betade kor i hagen. Janne tog med pojkarna på en fisketur och kom hem med torsk som vi åt till middag. Aldrig har fisk smakat så gott ! Och till efterrätt åt vi jordgubbar med mjölk.

   

I gästboken skrev jag följande:

ÖLAND ÖLAND DET ÄR TOPPEN
SOL OCH BAD OCH BRUN PÅ KROPPEN
SALTSTÄNK, TORSK OCH DOFT AV TÅNG
SÅ VILL VI HA`T SOMMARN LÅNG.



Ja det var en härlig sommar... och naturligtvis så hade vi solsken hela veckan, vad trodde ni..



Sen så bor min äldsta syster på Öland och många turer  har gått till henne också. Nu är det längesen vi var hos henne och även på Öland. Men en av de gånger som vi besökte henne så tog vi dessa kort från vår "egen" playa.





Janne njuter och ser ut över havet.



Som ni kanske ser så är kortet taget i november. Det var kallt, men ingen tillstymmelse till snö. Rakt ner bakom mig, ligger en liten fiskehamn. Förr kunde man gå ner där på morgonen och ta emot fiskebåtarna när de kom in med nyfångad fisk. Nu är det så utfiskat och torsk finns väl överhuvudtaget inte längre. Det är för sorgligt!
Nåväl.... vi får leva på våra fina minnen. Jag är glad för dem.

Det var allt för i kväll. Hoppas att ni kan sova gott alla. Kramar från Er Bibbi.

AB IMO PECTORE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0