Solig och kall söndagsmorgon den första Mars.

Hej mina vänner. Idag är jag "uppe med tuppen". Det är flera timmar sen jag åt min frukost och fick mitt kaffe.
Janne har åkt till jobbet och Angelica sover. I dag måste jag ta itu med tråkiga saker som har släpat efter en längre tid.
Jag kommer visst aldrig ifatt! Kan bero på ...att det just är så  som jag säger...tråkiga saker. Så jag skjuter upp i det oändliga. Men idag ska det ske! Vet ju hur bra man mår när det är överstökat.

   

Tänkte på speglar... Hur de kan få en att må bra, lika väl som att inte må så bra. Ibland är man mera till sin fördel och ibland mindre. Och det finns gånger när man önskar speglarna all världens väg! Precis som det kan vara ovärdeligt att ha en spegel med sig, då man t.e.x. har fått någonting i ögat.



Speglarna i provhytterna... Vad gillar ni bilden av er själva där? Där kan man snacka om att de är avslöjande,
i det starka lysrörsskenet och man ser sig själv från alla håll och kanter.


Sen finns det speglar som är riktiga konstverk, så vackra...


Och så har vi ordspråket  - 7 - års olycka då en spegel krossas. Trodde mera på det förr, men innerst inne så försöker jag att se till att speglar inte går sönder, så lite tro har jag nog till det i alla fall.


Spegel ,spegel på väggen där, säg vem som vackrast i landet är....Ja, kanske tur att det bara var i sagan som spegeln kunde svara.



       

Nej.. nu ska jag sätta fart så dagen inte går mig ur händerna. Kram på er.
Vi hörs senare.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0