STADSHJULET I GÖTEBORG.

Hej alla trogna vänner. Är allt väl med er? Får ni vakna i lugn och ro, eller väcks ni av en ilsken signal från en väckarklocka? Eller kanske ett barns gråt? Eller ett husdjur som pockar på uppmärksamhet? Skälen kan vara många och olika. Själv vaknade jag av en liten gosig kattunges spinnande vid ansiktet. så det var bara att kliva upp och ge katterna mat, rensa lådorna och sätta på kaffe. Så jag har precis ätit min frukost.
Läste i GP-posten att Göteborg ska få ett stort STADSHJUL (ej pariserhjul). Delar till hjulet är på väg från AUSTRALIEN lastat i 24 container. Den 21 Maj ska hjulet stå klart. Själva hjulet är 60 m. högt. Har 42 inglasade gondoler, med 8 platser i varje. Totalt finns det 336 platser. Attraktionen ska vara öppen året om. Alla gondoler har klimatanläggning.
Kapacitet : 1200 pers. / tim. Vikten på hjulet är 275 ton. En åktur varar i 3-4 varv som tar 12-15 min. Biljettpriserna är 75kr.
för vuxen och 60 kronor för barn. Barn under 4 år åker gratis. Vad säger ni? Kan det vara något? Ja..Jo.. jag tror nog att jag skulle vilja åka. Ser rätt så spännande ut. Och utsikten är säkert oslagbar.



















Nu lämnar jag er med dessa bilder att begrunda. Vi hörs till kvällen.
LEV LIVET LYCKLIG och KRAM från BIBBI.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0