Svansjön



Ja kära vänner. Detta var en upplevelse utan dess like! I början av föreställningen så tänkte jag... det här kanske inte är något för mig och Susanne. Men vartefter föreställningen fortskred så blev man mer och mer fascinerad av hur otroligt duktiga de var.Handlingen är lite olika beroende på vem som sätter upp baletten och även sluten kan vara olika.
Men den handlar i alla fall om en elak prins, som förvandlar vackra flickor till svanar. Och framför allt svanen Odette, har huvudrollen.Hon var sååå otroligt duktig! Jag hade tänkt ta en massa bilder för att visa er, men man fick inte fotografera med blixt och då var det ju det samma. Det skulle ju ha blivit alldeles för mörka kort. Så jag väljer ett avsnitt från You Tube,för att ni ska få ett smakprov. Detta avsnitt är inte med ryska baletten från Moldavien, men det går säkert bra ändå.
Håll till godo och njut!

Jag säger God Natt till er nu och sov gott. Själv har jag den vackra musiken av Tjajkowski i färskt minne och lär somna till den.
Kramis från Bibbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0