En vanlig onsdag i Mars månad.

Hej alla.
Snörester och slaskvåta gator. Ingen sol i sikte.
Idag är Janne ledig och vi har tusen och en saker att uträtta. Det blir så när han bara är ledig en dag.
Men det ska nog gå bra. Vi börjar med att åka och kasta en massa skräp som blev efter renoveringen av rummet. Sen måste jag till apoteket, till banken och handla. Så den här dagen lär nog gå fort.
Varje dag som jag är ute och går så letar jag efter vårtecken. Vårfåglarna har jag hört länge och mina snödroppar kämpar tappert på vid husväggen.


Jag tittar i dikeskanter under de torra löven om någon tussilago syns till ännu, men jag har inte lyckats hitta någon .



Nej...det måste nog bli lite varmare först. Men när de väl kommit fram så går det så fort. De ser verkligen ut som små solar på marken och växer sig snabbt långa och gängliga. Jag tror att alla mina barn, när de var små, plockade till mig, med alldeles för korta skaft, och de var varma av att ha kramats av den lilla barnahanden. Det är fina minnen.

Vi ska även försöka hinna med en promenad idag. Efter mycket tjat ska jag äntligen få med mig Janne. Det blir roligt med sällskap. Och tänk så gott kaffet smakar, när man har varit ute i friska luften och rört på sig.
Inget spännande på TV i kväll förutom Efterlyst då. Men jag har hur mycket nya veckotidningar som helst att läsa. Det är bra att ha på lut, när programmen tryter på Tv. Eventuellt blir det ett kort besök hos Susanne och Fredrik också. Jag längtar efter deras hundar och katter ,så vill jag se deras nya soffa.



        

Ja... det känns som att detta kommer att bli en bra dag. Ni ska också ha en bra dag.
Vi hörs till kvällen.
Kramar från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0