BLANDAD KOMPOTT.

Hej igen.
Ja vi fick en härlig dag, Janne och jag. Vi hann allt som vi skulle uträtta och vi fick t.o.m solsken. Så nu känns det extra skönt. Och det var roligt att komma hem till Susanne och Fredrik och alla djuren.



I morgonbitti ska jag göra ögonbottenundersökning. Jag har aldrig gjort det så vi får se hur det går. Hade därför tänkt att lägga mig tidigt men nu är klockan redan mycket. Det blir alltid så när jag bestämmer mig för att ta tidig kväll.



Jag har öppnat till balkongen så att mina katter kan gå ut och nu springer de ut och in och jagar varandra som tokiga.
De har verkligen roligt tillsammans.



I morgon ska jag städa av i det rummet som nu blev färdigt. Sen till  helgen tror jag att vi ska handla till nästa rum, eller om det blir till hallen här uppe. Det blir roligt. Det har blivit sån skillnad där nere med nymålat, känns riktigt fräscht.
Och idag pratade vi om att vi ska prioritera framsidan på vårt hus till sommaren. Det behöver bli ett nytt staket, grindstolparna måste målas, även grinden. Ja... när man bor i hus så finns det alltid att göra. Man blir aldrig färdig.



Jag gick ifrån programmet EFTERLYST idag. Det sändes från Gällivari och handlade enbart om Carolin, som mördades i september förra året. Jag orkade inte se utan blev så beklämd över hur en ung människas liv kan släckas så fort.
Däremot så hade jag glömt att det var DET OKÄNDA och det såg jag på förstås. HUA ! Det är allt lite kusligt.



I morgon jobbar Janne igen. Angelica går till skolan och jag åker till lasarettet. Bäst att ställa in sig på att det kan ta tid. Har för mig att det stod i kallelsen .Om det är fint väder, när jag kommer hem, så blir det en långpromenad .(Kan avslöja att Jannes och min promenad inte blev så lång, men den blev ändå av och det är det som räknas)  Varje dag som han är ledig ska vi gå en sån promenad så att även han får lite motion.Tycker ändå att han har tagit beskedet bra, att nu även han har diabetes.



Och så var det de kungliga... Den ena får äntligen börja sikta in sig på bröllop och den andra tar förhållandet slut för!
Hmmm... Jag som gick och hoppades på flera bröllop. Det här ingick inte i min planering...ha...ha
Kanske det blir så att flickorna i kungafamiljen blir först med att gifta sig...ja..ja...nu spekulerar jag (ler)



Linda ringde från fjällen där hon är med sin familj och det hade hänt en bilolycka på deras uppresa med hennes svärmor och svärfar och Tobias och Therese. Nu hade det gått bra men det kändes som mitt hjärta skulle stanna!
Jag längtar efter dem och hoppas att de kommer helskinnade hem igen.



Just nu är det tre personer i vår familj som jag håller tummarna för och önskar dem LYCKA TILL.
Sen är det en person som jag vill ge den varmaste kram som finns och be att någon "ovan där "finns med och håller sin hand över den personen. Jag tänker på er alla, det vet ni.



Och så slutar jag med några allvarsord:




Ha..ha..ha..hi..hi..ho..ho..

Nej...sov gott nu alla mina vänner. Vi hörs i morgon.
Kramar från BIBBI.

AB IMO PECTORE.

Kommentarer
Postat av: Sosso

Tack gumman....det var fina ord



Kramis

2009-03-11 @ 19:20:46
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: Sosso

Tack gumman....det var fina ord



Kramis

2009-03-11 @ 19:20:46
URL: http://lomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0